
Lleó XIV ha fet una crida als joves a ser humans, a buscar la justícia i a viure amb honestedat en els seus primers dies del viatge a Espanya. Ho va dir durant una trobada amb més de 600.000 joves a la Vetlla de Pregària celebrada a la plaça de Lima de Madrid. El Pontífex va advertir dels riscos de deixar-se arrossegar per l'ambició de riquesa, plaer o poder, i va animar a no caure en la indiferència, el conformisme ni la mentida. Alhora, va encomanar als joves una missió clara: ser una nova esperança per al món i treballar per una societat més humana i solidària.
Aquest ha estat un dels principals actes del Sant Pare en el cap de setmana a la capital de l'Estat. A més, ha apostat per fer que l’Església prengui un paper actiu en diàleg amb el món actual i sempre conscient tant dels seus encerts com dels seus errors al llarg de la història en una trobada amb gent de la cultura, l’esport i l’economia.
Dissabte també va visitar el centre d'acollida CEDIA 24 hores, gestionat per Càritas, on va compartir una estona amb persones sense llar, migrants, voluntaris i treballadors socials. Durant l'acte, el Papa remarcava que l'ajuda als qui més ho necessiten no pot esperar.
Per aquest dilluns, Lleó XIV mantindrà una conversa amb víctimes d'abusos sexuals al si de l'Església. En un comunicat, el Vaticà ha explicat que la cita ha estat organitzada "per l'Església espanyola" i que només es facilitarà més informació després de la trobada, "respectant les víctimes, la seva voluntat i la seva privadesa".


