En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

Lleó XIV posa l'atenció en la salut mental i la violència masclista davant de 40.000 persones a l'Estadi Olímpic

Abans d’entrar a l’estadi, El Papa va beneir una caravana d’ambulàncies destinades a Ucraïna, impulsada per sor Lucía Caram

Publicat: 10/06/2026 08:16 Actualitzat: 14/07/2026 13:49 per Guillem Andrés

Comparteix

El Papa es va referir a la fe i la salut mental en la vetlla de pregària a l’Estadi Olímpic Lluís Companys davant de 40.000 persones. Així, va advertir que la depressió era una malaltia silenciosa que no es pot minimitzar. D'altra banda, va denunciar la violència contra les dones i els feminicidis, després d’escoltar el testimoni d’una jove d’un barri humil de Barcelona.

El pontífex va arribar cap a tres quarts de vuit en papamòbil, acompanyat per una comitiva eclesiàstica encapçalada per l’Arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella, i va fer una volta d’honor saludant els fidels i beneint infants. Lleó XIV va parlar en nombroses ocasions en català, com en l'homilia que va pronunciar després de proclamar l'evangeli.

Abans d’entrar a l’estadi, també havia beneït una caravana d’ambulàncies destinades a Ucraïna, impulsada per sor Lucía Caram. La cerimònia va combinar pregària, música, i símbols molt catalans, com ara els Castellers de Vilafranca, que van descarregar un 4 de 8. A més, l’escenari estava presidit per una creu gaudiniana i una imatge de la Moreneta.

Alhora, l'acte va comptar amb les actuacions d’artistes com Álvaro Soler, Alfred García, Conchita, Siloé o Sabor de Gràcia, i es va tancar amb un dels moments més emotius: el cant del Virolai, amb l’Escolania de Montserrat, i la col·laboració amb Sergio Dalma de la cançó 'Em dones força'.

Més actualitat

POLÍTICA

Les claus darrere de la convocatòria d'eleccions

El politòleg Toni Rodon analitza els motius pels quals Pedro Sánchez ha deicidit convocar eleccions generals pel 29 de novembre

5 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Care Santos: "Escriure sempre és conservar"

Care Santos

Parlem amb l'escriptora Care Santos sobre el seu darrer llibre 'Buidar la casa' editat per Columna, on recull articles publicats a Catorze

2 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

SOCIETAT

Noves normes de circulació: què diuen Trànsit i autoescoles?

D'entre les normes, en sobresurten la protecció cap els vulnerables: usuaris de patinets, bicicletes i motocicletes

2 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,