En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

Lluís Foix diu que el segon mandat d’Obama està marcat “per l’espionatge i l’enviament d’avions que maten”

El periodista Lluís Foixha dit aquest divendres al matí, en el debat del programa El primer cafè de Ràdio Estel,que el segon mandat de Barak…

25 octubre 2013

Redacció

Comparteix

El periodista Lluís Foixha dit aquest divendres al matí, en el debat del programa El primer cafè de Ràdio Estel,que el segon mandat de Barak Obama a la Presidència dels Estats Units està tristamentmarcat per la immoralitat de l’espionatge, més que no pas per la crisi deldeute que havia deixat el país al límit de la suspensió de pagaments elsprimers dies d’octubre. ''És inacceptableque existeixi un instrument tecnològic que hagi espiat milions de persones, entreelles 35 caps d’Estat i molts nord-americans, simplement per l’obsessió de laseguretat. Tot això, amb l’exemple de la cancellera Angela Merkel i el seumòbil, és clarament rebutjable per als qui hem estat educats en la idea que elsEstats Units són una referència moral'', ha explicat. Foix, a més, harecordat que Obama també deixa, com a trist llegat, la utilització d’uns avionsque maten arreu del món: ''Tot i que sócpartidari d’Obama, em sobta que ell no hagi estat capaç de donar una respostaconvincent a la necessitat d’aturar l’espionatge''.

El periodista, en la mateixa línia, ha afirmat que ''una altra tacaper a la superioritat dels Estats Units, des de l’òptica de les llibertats, ésla utilització dels avions Tron, que surten i, sense cap risc per als qui elmouen, maten una, dues o un centenar de persones sense patir cap conseqüència''. En el debat Elmirador de l’actualitat, també ha participat l’economista Alfons Calderón,que ha subratllat les importants repercussions que té sobre tot el món aquestacrisi política sobre el sostre de deute nord-americà. ''Quan la primeraeconomia del món no funciona, tot el planeta es veu afectat. Per tant, en uncontext de crisi a Europa, és molt important que hi hagi expansió als EstatsUnits, perquè la situació de bloqueig polític viscuda fa perdre punts alProducte Interior Brut nord-americà, i això no és bo'', ha assegurat.

I la presidenta delPartit Demòcrata a Barcelona, Angelina Ruffatto, ha explicat el sentit de larepresentació que té la formació política que governa els Estats Units fora delpaís. Concretament ha explicat que “el DemocratAbroad forma part del comitè estranger del Partit Demòcrata dels Estats Units.Representem els ciutadans nord-americans que viuen fora del seu país, més de 6milions en total i uns 100.000 a Espanya”.

Recordem que els EstatsUnits han viscut aquests últims dies una complicada situació econòmica, desprésd’un tancament parcial de l’administració que ha provocat, segons paraules delpresident Barak Obama, un “dany innecessari” que probablement ha frenat la recuperacióeconòmica. Republicans i demòcrates van assolir dimecres de la setmana passadaun acord per elevar el sostre de deute. En permetre més endeutament,concretament fins als 16,7 bilions de dòlars, es tornava a la normalitat en unpaís que només garanteix els serveis públics per als ciutadans si hi ha unamínima viabilitat econòmica. Existia un perill que els nord-americans entressinen suspensió de pagaments, una situació que hauria afectat l’economia delsEstats Units i, de retruc, la de tot el món.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Carreras i Carme Milán: "El teatre és un joc, i el públic també n'ha de formar part"

L'últim àtom

Parlem amb els intèrprets Joan Carreras i Carme Milán sobre 'L’últim àtom', escrita i dirigida per Jordi Oriol actualment al Teatre Goya

11 juny 2026

Redacció

ACTUALITAT

PAPA LLEÓ

Desirée López: "Quan em parlava el Papa, era com si em parlés l'Esperit Sant"

Desirée López

Parlem amb la jove barcelonina que va donar el seu testimoni colpidor al Papa Lleó XIV durant la vetlla de pregària a l'Estadi Olímpic Lluís Companys

11 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

Un impresionant espectacle a la Sagrada Família culmina la benedicció de la Torre de Jesús

La Sagrada Família es va convertir en un gran escenari de llum i de festa com a culminació de la visia de Lleó XIV

11 juny 2026

Redacció