Pol Marsà entrevista l'alcalde del Prat de Llobregat per parlar de l'ampliació de l'Aeroport del Prat.
Aquest diumenge es manté la manifestació contra l'ampliació de l'aeroport. Ho fan tot i la negativa del Govern Espanyol a dur a terme la inversió finalment en els pròxims cinc anys. Una decisió que ha causat un terrabastall polític a Catalunya els darrers dies. Des de l'Ajuntament del Prat, donen suport a la manifestació, perquè no donen per morta la seva ampliació. El seu alcalde Lluís Mijoler diu que Aena, no s'ha mogut de les seves posicions.
En aquest sentit, Mijoler no descarta que hi hagi un nou gir i es reactivi el projecte per la pressió dels diferents sectors econòmics i polítics.
"Estem en la mateixa situació que al 14 de juny. Jo fins que no vegi el BOE publicat i el pugui llegir no estaré segur que això s'hagi aturat. Recordem que el president Sánchez va dir que el tema quedava aparcat, no va dir que quedava absolutament tancat."
Mijoler es mostra totalment en contra del projecte perquè afirma que és un projecte caduc en el moment actual. Segons l'alcalde metropolità, no té sentit tirar endavant el projecte en mig d'una situació d'emergència climàtica com la que vivim i quan Europa ja no aposta per aquest tipus d'ampliacions.
Preguntat sobre si es pot ampliar d'una manera sostenible l'alcalde, té una opinió contundent: cap ampliació pot ser verda.
"No hi ha manera d'ampliar l'aeroport. No pot créixer sense que tingui una afectació en les zones verdes. Qualsevol ampliació envaeix les zones verdes. Encara hi ha moltes compensacions pendents".
El que sí que veuria amb bons ulls seria potenciar la xarxa ferroviària, substituir avions per trens i donar més protagonisme als Aeroports de Girona i Reus, com de fet, recull un document d'AENA del 2018.