En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

"Lo que no se da se pierde: és un lema vital d'Isa Solà"

Aquest dimarts a A Primera Hora hem parlat amb l’escriptora i periodista Mey Zamora, autora del llibre Lo que no se da se pierde, retrato…

23 octubre 2018

@BorjaDeMaria

Comparteix
Aquest dimarts a A Primera Hora hem parlat amb l’escriptora i periodista Mey Zamora, autora del llibre Lo que no se da se pierde, retrato de la misionera Isa Solá, presentat ahir dilluns. A més hem recordat un dels grans de la literatura catalana, l’escriptor i crític Robert Saladrigas, amb Sergio Vila-Sanjuan, Director de la revista Cultura(s) de La Vanguardia. 
El 2 de setembre de 2016, la religiosa de Jesús Maria, Isabel Solà, conduïa pel centre de Port-au-Prince quan un home li va disparar dues vegades i va acabar brutalment amb la seva vida. Només tenia 51 anys i molts projectes per fer. Mey Zamora ha compartit amb RàdioEstel les seves vivències amb ella: “La magntiud del terretremol d'Haití va agegantar la seva figura i la seva missió”. Zamora, a més, ha resumit el seu esperit: “Lo que no se da se pierde, ella ho deia molt habitualment i és un proverbi indi. És un lema vital”.
Recordem Robert Saladrigas
Ahir dilluns ens assabentàvem de la mort d’un dels grans de la literatura catalana, l’escriptor i crític literari Robert Saladrigas. El director de la revista Cultura de La Vanguardia, Sergio Vila-SanJuan, ha afirmat:
“Va ser un gran comunicador cultural i crític literari, és probablement el més important de crítica literària internacional dels últims 40 anys, cada setmana. Dibuixa un panorama molt internacional”. A La Vanguardia, ha explicat Vila-Sanjuan: “Si sortia un Nobel o s'havia de dir alguna cosa sobre literatura acudíem sempre al Robert”
Els dimarts també ens visita als estudis de Ràdio Estel Ferran Busquets, director d’Arrels Fundació per tractar el sensellarisme. 

Més actualitat

INTERNACIONAL

Amnistia Internacional denuncia que el Consell Europeu està "tombant cap a postulats perillosos"

Dani Vilaró, portaveu d'Amnistia Internacional a Catalunya, assegura que cal complir el sistema d'asil a persones vulnerables

11 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Núria Cadenes: "Existeix la maldat, però també la bondat"

Núria Cadenes

Parlem amb la periodista i escriptora Núria Cadenes sobre la seva darrera novel·la 'Qui salva una vida'

11 desembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Josep Ollé confia que el 'Te Deum' tingui recorregut en l'àmbit litúrgic i de concerts

El compositor detalla la peça que va tancar l'acte de cloenda del Mil·lenari de Montserrat

11 desembre 2025

Redacció