En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

Lourdes Ciuró defensa que el soci preferent del govern és la CUP, però que la negociació amb els comuns “s'haurà de mirar de casar”

En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, confia que hi haurà acord amb els cupaires per aprovar els comptes.

18 novembre 2021

Redacció

Comparteix

Després que aquest dimecres, el president del Govern, Pere Aragonès, s'hagi obert a la negociació amb els comuns per trobar un acord per als pressupostos, la consellera de Justícia, Lourdes Ciuró, ha defensat que "el soci preferent del Govern és la CUP, però que si entren els comuns a la negociació, s'haurà de mirar de casar". De tota manera, ha confiat que els cupaires els acabaran aprovant, tal com van fer amb la investidura de Pere Aragonès.

Preguntada pel tracte que reben algunes víctimes davant del jutge, la consellera ha considerat que "s'ha de preveure més formació pels agents de l'administració de justícia que tenen relació amb les víctimes de violència masclista". Per això, Ciuró ha criticat que el seu és el departament que rep menys finançament i ha alertat que això repercutirà a actuacions que requereixen de més immediatesa.

Lourdes Ciuró, consellera de Justícia, als estudis de Ràdio Estel amb el Pol Marsà

Sobre les agressions de presos a funcionaris a les presons catalanes, com van denunciar els sindicats fa unes setmanes, la titular del departament ha afirmat que no és exclusiu de les presons i diu que "ho sentim de mestres, de pares i mares i dels mossos". A més, explica que el que passa a fora, passa a dintre" de les presons. En aquest sentit, ha confirmat que Justicia està treballant amb un protocol "per afrontar-les i evitar-les". En aquest sentit, ha requerit la necessitat d'incorporar més funcionaris als centres penitenciaris.

Davant l'informe de l'organització de drets humans Irídia que denuncia maltractament físic i psíquic per part de funcionaris a reclusos, Ciuró no s'ha sentit interpel·lada "perquè a Catalunya no van visitar cap centre penitenciari", ha afirmat. De tota manera, ha relatat que no es pot abaixar la guàrdia i que "si hi ha conductes que no siguin correctes les hem d'erradicar".

Sobre les agressions de presos a funcionaris: "No és exclusiu de les presons, sentim que passa a mestres, pares i mares i mossos"

Entrevista a Lourdes Ciuró, consellera de Justícia

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Montserrat Torrent, ‘La dama de l’orgue’ amb 99 anys

Torrent reivindica el paper dels organistes i reclama que se'ls compensi econòmicament

14 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Grabu: "Cal que els programadors apostin per música diversa"

Grabu

Parlem amb el multiinstrumentista Grabu sobre 'PULSE' el seu nou EP, un treball més electrònic i íntim que els anteriors

14 novembre 2025

Redacció

JUSTÍCIA

POLÍTICA

"El TJUE evidencia que els jutges espanyols volien dilatar la llei d'amnistia"

El professor de Dret constitucional, Joaquín Urías, exposa que les conclusions del TJUE no afecten al retorn de Carles Puigdemont

14 novembre 2025

Redacció