En directe

Matines

SOCIETAT

Marc Buch, alcalde de Calella: "Quan surts del marc bonista, et titllen d'extremista. No es pot vincular immigració amb seguretat"

En una entrevista a Ràdio Estel, el batlle es desmarca de Sílvia Orriols i l'acusa d'aprofitar la situació per donar-se a conèixer

15 gener 2024

Redacció

Comparteix

"Quan surts del marc bonista, et titllen d'extremista. No es pot vincular immigació amb seguretat", ha dit Marc Buch, alcalde de Calella, sobre immigració en una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel.

L'alcalde de Calella, sobre la immigració

L'alcalde de Calella també ha lamentat que "quan et surts del marc bonista, et titllen d'extremista". Ho ha dit en relació amb les crítiques que ha rebut el partit, que l'acusen de situar-se al costat de l'extrema dreta. "El focus en la immigració l'han posat els mitjans de comunicació i alguns partits a què els interessa desviar el debat".

Arribada sobtada a Calella de migrants subsaharians. Arxiu (octubre 2023)

Les competències sobre immigració

Una setmana després de la negociació entre Junts i PSOE del traspàs de competències sobre migració, el debat continua sobre la taula. La formació catalana demanava les competències necessàries per a dur a terme polítiques d'expulsió en els casos dels immigrants reincidents en la delinqüència, però aquesta mesura no s'ha fet efectiva. Buch, alcalde de Calella, va liderar la protesta a finals de 2023 dels alcaldes de Junts per demanar mesures concretes per acabar amb la multireincidència.

A Ràdio Estel, Buch s'ha volgut desmarcar de la línia de l'alcaldessa de Ripoll, Sílvia Orriols. L'alcalde ha assenyalat que la batlle "deu tenir la seva estratègia política i deu voler aprofitar qualsevol circumstància per donar-se a conèixer. Jo deixaria estar els titulars estridents, no generaria falses expectatives i, quan tinguem la solució, explicar-la i que la ciutadania vegi les solucions".

La seguretat a Calella

L'alcalde de Calella ha assegurat que la seguretat al municipi ha millorat. "La veritat és que des del 22 de desembre que vam acordar amb els Mossos la implementació d'un dispositiu especial conjunt s'hi han destinat més unitats. (...) La bona feina de Mossos i Policia Local fa que hi hagi unes quantes d'aquestes 11 persones en presó preventiva i que el nombre de delictes hagi disminuït".

Això sí, Buch defensa que cal continuar treballant, primer el 31 de gener, a la junta de seguretat ordinària amb el conseller d'Interior, i segon, des de la via legislativa. Hem de canviar les lleis perquè funcionin i no es repeteixi aquesta situació".

Entrevista a Marc Buch, alcalde de Calella, sobre seguretat i immigració

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

GASTRONOMIA

Raül Balam: "La cuina és vida, unió, saviesa i evolució"

Raül Balam

Parlem amb el xef Raül Balam, guanyador del Premi Nacional de Gastronomia d’autor 2026, sobre la seva trajectòria professional

14 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

ESPORTS

INTERNACIONAL

Llorenç Bonet: "La selecció francesa és un èxit de multiculturalitat"

L'escriptor i gestor esportiu destaca com França representa el màxim nivell de la descendència africana portada als recursos europeus

14 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Bombers: "És impossible tenir tots els recursos en tots els incendis alhora"

Foto d'ACN

Miquel López, cap de la Divisió d’Emergències Climàtiques i Grups Operatius Especials dels Bombers, assegura que la prioritat és protegir el bé comú davant la simultaneïtat de grans focs

13 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga