En directe

Cocodril Club

ESPORTS

Marc Molins sobre el cas Negreira: "El Barça ha fet el que havia de fer. Ha encarregat una auditoria interna per tenir un criteri i comunicar-ho posteriorment"

L'advocat penalista reconeix que hi ha hagut un cert retard en la presa de decisions del club blaugrana i creu que això ha retroalimentat el debat, que ha generat versions contradictòries

20 març 2023

Redacció

Comparteix

En una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', l'advocat penalista Marc Molins ha argumentat que el Barça ha fet bé en encarregar una auditoria interna per recopilar documentació, analitzar-la i poder posar llum a l'escàndol sobre els pagaments a l'exvicepresident del Comitè Tècnic dels Àrbitres, José Maria Enríquez Negreira.

Un cas que, per a Molins, està "tacant" la imatge del club blaugrana. "El club ha fet bé en encarregar una investigació i posar-la en marxa per formar un criteri i després poder comunicar quines conclusions se n'han tret" ha apuntat l'advocat, que ha reconegut que aquest retard en la presa de decisions ha retroalimentat un debat que ha generat versions contradictòries. A més, també ha concretat que aquest precepte penal al qual s'enfronta l'entitat parla de pagaments amb la finalitat de predeterminar o alterar el resultat de competicions esportives, però no és essencial la demostració de l'efectiva alteració d'un resultat.

Joan Laporta, al Camp Nou i amb un fons verd.
Joan Laporta, president del Futbol Club Barcelona, en la presentació del nou sistema de vigilància de l'espai aeri de l'Spotify Camp Nou, el 21 de febrer | ACN

La Fiscalia ha sol·licitat que l'actual president del Barça, Joan Laporta, hagi estat cridat a declarar com a testimoni en el cas Negreira. També ho farà en la mateixa condició l'expresident Joan Gaspart. Molins recorda que, en la condició de testimoni, Laporta "no pot defugir cap resposta i està obligat a contestar, a diferència de l'investigat, que es pot acollir al dret a no declarar davant el jutge, i que està explícitament advertit del risc que assumeix si falta a la veritat".

"A l'hora de declarar com a testimoni, Laporta està obligat a contestar, a diferència de l'investigat, que es pot acollir al dret a no declarar davant el jutge"

Molins també ha especificat que aquest delicte prescriu al cap de 10 anys. Per això, la querella presentada pel ministeri fiscal relaten uns fets des del 2013 que deixen fora altres exercicis, com per exemple, els anys 2010, 2011 i 2012. L'advocat penalista ha sentenciat que el Barça podria quedar tocat pel que fa a la seva reputació i podria enfrontar-se a pèrdues de patrocini.

Entrevista a l'advocat penalista Marc Molins

0:00 / 0:00

Més actualitat

INTERNACIONAL

L'acompanyament a les víctimes: "Davant de qualsevol situació anormal, qualsevol reacció és normal"

Veneçuela viu en un xoc emocional després dels terratrèmols amb més de 1.400 morts i desenes de milers de desapareguts

29 juny 2026

Redacció

SOCIETAT

Pobresa i calor: la doble vulnerabilitat que afecta als barris més pobres de l'àrea metropolitana de Barcelona

Un estudi de la UAB detecta que els barris desafavorits registren fins a 1 ºC més de temperatura que la resta

26 juny 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

SOCIETAT

Ousman Umar i Dani Sancho: "La solució a la migració és crear prosperitat a l'origen"

Ousman Umar i Dani Sancho

Parlem amb Ousman Umar i Dani Sancho sobre la pel·lícula 'Viatge al país dels blancs', on Umar explica el seu viatge des de Ghana a Barcelona

26 juny 2026

Redacció