En directe

Fórmula Estel

ACTUALITAT

POLÍTICA

Marc Molins, doctor en dret: "La reforma de delicte de sedició també afecta als qui ja han estat indultats perquè tenen dret a una reconfiguració"

L'advocat assegura que la rebaixa de penes que implica l'eliminació del delicte de sedició ens apropa al dret europeu

Publicat: 11/11/2022 12:56 Actualitzat: 11/11/2022 13:00 per Redacció

Comparteix

El doctor en dret, Marc Molins, en una entrevista al programa 'El Matí a Ràdio Estel', ha assegurat que "la reforma del delicte de sedició també afecta als qui ja han estat indultats perquè tenen dret a una reconfiguració, ja que hi hauria una lectura retroactiva favorable". La Constitució Espanyola exposa que si la legislació espanyola empitjora no es pot aplicar més pena; però que si la legislació millora, sí que és possible una aplicació retroactiva, com passaria en aquest cas.

Carles Puigdemont
Carles Puigdemont amb Lluís Llach al fons a l'acte del Consell de la República a Canet del Roselló, el mes de setembre de 2022. ACN

D'altra banda, els qui ja han estat jutjats i condemnats també tenen dret a la reformulació. L'advocat ha fet referència a aquells casos concrets de persones que encara no s'han sotmès a l'acció de la justícia, i ha exposat que "la prescripció no compta perquè ja estan requerits per presentar-se" i ha afegit que a l'estat, la prescripció opera quan hi ha inactivitat per part de l'estat.

"La reforma del delicte de sedició també afecta als indultats, qui tenen dret a una reconfiguració, ja que hi hauria una lectura retroactiva favorable"

L'advocat penalista també ha apuntat que "la rebaixa de penes ens apropa al dret europeu, on les penes oscil·len entre els 5 i 6 anys i no entre els 10 o 15 com a l'estat espanyol". Molins ha afegit que amb el replantejament del delicte de sedició "hi haurà un codi penal amb millor criteri de proporcionalitat".

"La rebaixa de penes ens apropa al dret europeu"

Marc Molins ha detallat que actualment el delicte de sedició està desfasat perquè obeeix a una realitat diferent -la redacció és centenària-, i perquè la seva aplicació no va portar un resultat satisfactori. Amb tot, l'advocat ja ha avançat que "la reforma pot alterar totes les penes accessòries i inhabilitacions i que portarà a llargues discussions" tot i que "seran per una millora col·lectiva del codi penal i per fer un pas endavant cap a la concòrdia que es va abandonar".

Entrevista a Marc Molins, doctor en dret, expert en dret penal

0:00 / 0:00

Més actualitat

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

Bisbe Javier Vilanova: "El Sant Pare ha volgut posar al centre la importància de la vida"

El bisbe auxiliar de Barcelona destaca el missatge d'esperança que Lleó XIV ha traslladat als peregrins a Lourdes

28 setembre 2026

Carme Munté, 

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Carme Milán i Miquel Mas Fiol: “Falten espectacles irreverents”

Carme Milán i Miquel Mas Fiol

Parlem amb el director Miquel Mas Fiol i l'actriu Carme Milán sobre 'Tot fent la Bella Helena', que inaugura els 50 anys del Teatre Lliure

25 setembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

HABITATGE

Enric Aragonès: "Si els governs no s'hi posen, la crisi d'habitatge els passarà per sobre"

El Sindicat de Llogateres confia en què el Congrés aprovi el decret anidesnonaments, encara que creu que arriba tard

25 setembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,