En directe

Fórmula Estel

AUDIOS

MEDICINA

"Compte amb el cafè per endur en un got de cartró!"

L'endocrinòloga Marta León alerta: els disruptors endocrins, tòxins presents en materials i l'ambient de la ciutat, estan a tot arreu

30 novembre 2023

Redacció

Comparteix

Els disruptors endocrins són substàncies tòxiques que ens rodegen i que, en entrar al nostre organisme, poden comportar-se com si fossin hormones i confondre el cos. Estan a tot arreu: a l'ambient de la ciutat, als detergents, els fertilitzants, els pesticides, la pasta de dents, el maquillatge... i afecten a tothom. Sobretot a les dones i els nadons.

Però no només a ells, perquè activitats quotidianes que diàriament fa qualsevol persona poden suposar un perill i permetre que els disruptors endocrins entrin al nostre organisme. "Compte amb el cafè per endur en un got de cartró", ha explicat Marta León al programa La Caravana de Ràdio Estel.

En una entrevista dirigida per Núria Ros, la psico-neuro-inmuno endocrinòloga especialitzada en salut hormonal femenina recomana, també, evitar comprar-se un cotxe nou si s'està embarassada i dona diversos consells per tenir una vida amb menys tòxics. Tòxics que poden provocar problemes d'hipertiroïdisme o, fins i tot, càncer.

Entrevista a Marta León, endocrinòloga, sobre els disruptors endocrins

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Bea Fernández, Arrels Fundació: "El canvi climàtic té una conseqüència directe en les persones que viuen al carrer"

Arrels Fundació retreu que les administracions tenen polítiques de disgregació de les persones sense llar

13 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Alba Careta: "Un disc de música jazz és la foto d’un moment"

Alba Careta

Parlem amb la trompetista i cantant Alba Careta sobre el seu quart disc, 'Panical', que connecta terra, feminitat, energia i Nova Cançó

13 febrer 2026

Redacció

SOCIETAT

Amadeu Carbó: "El carnaval és cristià del tot, no té sentit sense la Quaresma al darrere"

L'historiador lamenta que els moments de transgressió del carnaval s'han anat perdent en les darreres dècades

13 febrer 2026

Redacció