En directe

Sense distància

AUDIOS

MEDICINA

"Compte amb el cafè per endur en un got de cartró!"

L'endocrinòloga Marta León alerta: els disruptors endocrins, tòxins presents en materials i l'ambient de la ciutat, estan a tot arreu

30 novembre 2023

Redacció

Comparteix

Els disruptors endocrins són substàncies tòxiques que ens rodegen i que, en entrar al nostre organisme, poden comportar-se com si fossin hormones i confondre el cos. Estan a tot arreu: a l'ambient de la ciutat, als detergents, els fertilitzants, els pesticides, la pasta de dents, el maquillatge... i afecten a tothom. Sobretot a les dones i els nadons.

Però no només a ells, perquè activitats quotidianes que diàriament fa qualsevol persona poden suposar un perill i permetre que els disruptors endocrins entrin al nostre organisme. "Compte amb el cafè per endur en un got de cartró", ha explicat Marta León al programa La Caravana de Ràdio Estel.

En una entrevista dirigida per Núria Ros, la psico-neuro-inmuno endocrinòloga especialitzada en salut hormonal femenina recomana, també, evitar comprar-se un cotxe nou si s'està embarassada i dona diversos consells per tenir una vida amb menys tòxics. Tòxics que poden provocar problemes d'hipertiroïdisme o, fins i tot, càncer.

Entrevista a Marta León, endocrinòloga, sobre els disruptors endocrins

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Balkan Paradise Orchestra: "La música fa comunitat, no fronteres"

Eli Fàbregas (percussió) i Olivia Casas (tuba)

Parlem amb Eli Fàbregas (percussió) i Olivia Casas (tuba), membres de Balkan Paradise Orchestra, sobre el seu nou EP 'Game Sessions II'

19 gener 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Guillem Pursals, politòleg: "Costa molt definir que Davos sigui útil o no, perquè al final no té influència"

El Fòrum arriba en un context internacional amb conflictes a Gaza i Ucraïna, protestes a l'Iran i amb el futur de Groenlàndia damunt la taula

19 gener 2026

Redacció

ESGLÉSIA ESPANYA

SOCIETAT

La parròquia d'Adamuz, punt central d'acollida als accidentats pel xoc de dos trens

La parròquia de Sant Andreu va oferir menjar, beguda i mantes als afectats per l'accident de dos trens d'alta velocitat

19 gener 2026

Redacció