En directe

Vespres

RÀDIO ESTEL

Martí Bonet destaca la connexió entre l'exaltació de la creació, pròpia del mes de maig, i la devoció a la Mare de Déu

Els santuaris dedicats a la Mare de Déu arreu de Catalunya ha estat aquest dilluns el tema de l'espai Sacràlia a Ràdio Estel, on Josep Maria…

11 maig 2015

Redacció

Comparteix
Els santuaris dedicats a la Mare de Déu arreu de Catalunya ha estat aquest dilluns el tema de l'espai Sacràlia a Ràdio Estel, on Josep Maria Martí Bonet ha explicat que "maig és el mes de les flors i, a més, va lligat a la primavera i ens vincula la nostra infantesa, per exemple amb les Primeres Comunions, com també a la creació en general". En aquesta línia, el delegat de Patrimoni de l'Arquebisbat de Barcelona ha afegit que "precisament en relació amb la creació, cal recordar que la creatura més gran de Déu és Maria, la Mare de Déu". La tradició de dedicar el mes de maig a Maria ve d'aquesta connexió, "tot i que és recent, del segle passat", ha aclarit.
Martí Bonet ha recordat els 4 dogmes marians catòlics: la Immaculada Concepció, la materintat de Déu, la virginitat i l'Assumpció de Maria al cel en cos i ànima. "Al maig, demanem a Maria conservar l'estat de gràcia, vèncer les temptacions i també arribar al cel, ara i en l'hora de la nostra mort, com diem a l'Ave Maria", ha assegurat. El canonge de la Catedral de Barcelona ha explicat, a més, que "la pràctica del mes de Maria és molt emotiva, entranyable i bonica, com es reflecteix en tots els devocionaris, a Catalunya marcats per grans personatges com Mossèn Cinto Verdaguer o el bisbe Josep Torras i Bages".
El delegat de Patrimoni ha fet una crida a tots els creients perquè "demostrin la seva estimació i amor a Maria, que és mare de tots, com tots faríem amb la nostra mare de la terra, per exemple oferint-li una flor o contemplant la seva imatge a casa o en un santuari". Això, segons Martí Bonet, ha d'anar unit "a un compromís d'imitar Maria en les virtuts". També ha animat tothom "a visitar aquest mes de maig algun dels 95 santuaris marians d'arreu de Catalunya, dedicats exclusivament a la Mare de Déu". Com a exemples, a més de la Mercè i Montserrat, ha esmentat "la Mare de Déu dels Àngels de Barcelona, Foix, la Gleva, el Miracle, la Cinta, la Salut, Queralt...". Finalment, Martí Bonet ha recordat la tradició dels romiatges a santuaris marians, més a prop o més lluny de casa, algun dia del mes de maig.
Es pot escoltar aquí (des del minut 28'30") tota la conversa amb Josep Maria Martí Bonet.

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

“Càritas no és una ONG, és l’acció de l’església cristiana per a les persones en situacions més vulnerables” 

Eduard Sala ha estat escollit nou director de Càritas Diocesana de Barcelona després d'estar vinculat a l’entitat des de fa quatre dècades i ser responsable de l’àrea social de la institució els últims nou anys.

29 setembre 2023

Redacció

Sense categoria

El Pare Abat de Poblet reivindica el monestir com a pol espiritual i turístic de la Conca de Barberà 

El Pare Abat de Poblet reivindica el monestir com a pol espiritual i turístic de la Conca de Barberà 

El pare Abat de Poblet ha explicat la història del monestir, l’espiritualitat i les activitats que s'hi fan

29 setembre 2023

Redacció

POLÍTICA

José Zaragoza, diputat del PSC al Congrés: "No donem per feta la investidura de Pedro Sánchez"

Lluïsa Moret, alcaldessa de Sant Boi, i José Zaragoza, diputat del PSC al Congrés, l'última nit electoral, el 23 de juliol

En una entrevista a Ràdio Estel, el polític socialista lamenta que la dreta "no accepti que ha perdut les eleccions" i augura "una legislatura molt dura"

28 setembre 2023

Redacció