
Aquest estiu, aprofitant que ens n'anem de vacances, us volem mantenir connectats amb Ràdio Estel, i per això cada setmana us oferirem una entrevista amb els editors que ens acompanyaran a les ones a partir del dia 8 de setembre, quan comencem la nova temporada 2025-2026.
Avui parlem amb Mercè Raga, que a partir del setembre es posarà al capdavant de l’informatiu El Matí a Ràdio Estel.
Quin ha estat el teu moment preferit d’aquesta temporada de Ràdio Estel que acabem de deixar enrere?
Més que un moment, ha estat la gran sort de disposar d'un equip de persones extraordinari. Ells fan que cada moment sigui únic i especial. Soc molt afortunada perquè a banda de ser uns treballadors incansables, el que és més important és que són bones persones.
Què podrem esperar la temporada que ve del nou format d’El Matí a Ràdio Estel?
La nova temporada d’El Matí a Ràdio Estel aposta per un format renovat que mantindrà l’essència pròxima i reflexiva del programa, amb una mirada més social. Podrem esperar més presència d’actualitat social, cultural i religiosa, sempre amb mirada humana i compromesa. També comptarem amb la participació dels oients, per continuar trencant la distància entre la ràdio i qui l’escolta. En línies generals diria que serà un programa que busca continuar fent companyia i pensament… però amb energia renovada.
Quines novetats trobaran els oients als vostres programes?
Noves seccions i nous col·laboradors, que aportaran mirades diverses sobre valors, educació, salut, societat i fe. Destaquem un espai de reflexió diari amb un expert amb qui repassarem les claus del dia. A banda, també comptarem amb noves aportacions, com la de l'escriptor i guionista Oriol Jara, i altres ja consolidades, com la del divulgador científic Joan Anton Català o el lingüista Josep Maria Virgili. Tot això sense oblidar entrevistes més profundes, per escoltar històries i testimonis que inspiren.
Què és el que diferencia Ràdio Estel de la resta d’emissores generalistes de Catalunya?
El to, la mirada i la intenció. Tenim una mirada humanista i cristiana que informa i analitza l’actualitat des del respecte, els valors i el compromís social, sense renunciar a la fe ni a la pluralitat. I tot això ho fem amb un to empàtic i tranquil i apostant per una ràdio que escolta, acompanya i acull, allunyada del soroll i la confrontació habitual.
També diria que ens caracteritza la proximitat, ja que donem veu a realitats sovint invisibles, com el tercer sector, les parròquies, els migrants, la gent gran o les famílies. En resum, Ràdio Estel no només explica què passa, sinó per què ens hauria d'importar.
Si haguessis de descriure amb una paraula què ha sigut Ràdio Estel aquesta temporada, la teva paraula seria....
Complicitat. Perquè ha estat una temporada de connexió real amb l’oient i amb l’equip.