En directe

La nit és nostra

VATICÀ

Més de 700 pelegrins acompanyen el cardenal Omella

Fins a 500 pelegrins procedents de l'arquebisbat de Barcelona han volgut acompanyar el seu arquebisbe, Joan Josep Omella, en el consistori de creació com a…

Publicat: 28/06/2017 08:13 Actualitzat: 13/10/2021 20:30

Comparteix

Fins a 500 pelegrins procedents de l'arquebisbat de Barcelona han volgut acompanyar el seu arquebisbe, Joan Josep Omella, en el consistori de creació com a cardenal, així com en els actes posteriors: la missa amb motiu de la solemnitat de Sant Pere i Sant Pau; la recepció al Pontifici Col·legi Espanyol de Sant Josep de Roma, i la missa d'acció de gràcies el divendres al matí. Els actes clouran amb la missa d'acció de gràcies, el diumenge 2 de juliol,a les sis de la tarda, a la basílica de la Sagrada Família de Barcelona.

Nombroses persones de l'arquebisbat de Barcelona (cal destacar la presència dels tres bisbes auxiliars) que no han volgut deixar sol Omella en un dia tan assenyalat, però és que tampoc no l'han volgut deixar sol els més de 200 pelegrins procedents de la diòcesi de Calahorra i la Calzada-Logroño, i de Cretes, el seu poble natal, a la província de Terol.

L'alcalde, el capellà del poble, nombros veïns i familiars, i molt especialment la seva mare, Laura Omella, de 92 anys, i la seva germana Rosaura, no han dubtat a traslladar-se a Roma per viure aquest moment tan assenyalat. En declaracions a Catalunya Cristiana i Ràdio Estel, totes dues es mostraven profundament agraïdes perquè el papa Francesc hagi distingit el seu fill i germà amb el títol de cardenal.

Bona part d'aquests pelegrins han arribat a Roma en el viatge organitzat pel Club+Amics i Ruth Travel. Una vivència autèntica d'Església diocesana.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Nuria Mencía: "S'ha de parlar de la mort sense por"

Núria Mencía

Parlem amb l'actriu Nuria Mencía sobre 'La última noche con mi hermano', una tragicomèdia escrita i dirigida per Alfredo Sanzol

23 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joel Joan: "Als catalans ens debilita molt voler caure bé a tothom"

Joel Joan

Parlem amb Joel Joan sobre 'Bons i Dolents', la seva última comèdia dirigida per Nelson Valente al Teatre Condal de Barcelona

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ACCIÓ SOCIAL

Juanjo Ortega: "La soledat no desitjada es pot prevenir"

Juanjo Ortega

Parlem amb Juanjo Ortega, director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, sobre la Setmana contra la Soledat No Desitjada

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,