En directe

El Matí a Ràdio Estel

POLÍTICA

"Més del 70 per cent de les decisions es prenen a Europa"

Joan Morell, militant del PDeCAT i de Junts per Catalunya i exalcalde de Pineda e Mar, Susana Beltrán, diputada de Ciutadans i candidata d'aquest partit…

13 maig 2019

@IgnasiMiranda

Comparteix
Joan Morell, militant del PDeCAT i de Junts per Catalunya i exalcalde de Pineda e Mar, Susana Beltrán, diputada de Ciutadans i candidata d'aquest partit a les eleccions europees, i Josep Maria Balcells, periodista i membre dels Comuns, han analitzat aquest dilluns, des del programa El Mirador de l'actualitat, la campanya de les eleccions municipals i europees, que ha tornat a activar la maquinària dels partits i coalicions dins una cursa que marcarà l’escenari polític no només d’aquest 26 de maig, sinó també el del 28 d’abril a les generals. Beltrán ha explicat que "les eleccions europees són molt importants, perquè més del 70 per cent de les decisions es prenen a Europa i afecten les entitats locals i els ajuntaments". Ha afegit, en aquesta línia, que "hauria de ser la germana més estimada d'aquestes eleccions, i els qui formen part de les llistes han de fer un esforç per explicar-ho".
Per la seva banda, Morell ha lamentat que "la ciutadania no ha acabat a fer-se prou seves les eleccions europees, fet que s'afegeix a la coincidència amb altres processos muncipals, com també en algunes autonomies". El militant de Junts per Catalunya ha recordat que "les municipals són les que es viuen més en molt pobles grans i petits, com és el cas de Pineda de Mar", i s'ha mostrat esperançat que "la gent s'animi i vagi a votar" en aquests comicis locals. Josep Maria Balcells, que ha intervingut en la primera part del programa, ha posat l'exemple de l'evolució de l'antiga Convergència i Unió, ara agrupada en bona part dins Junts per Catalunya però amb sectors en altres forces, per dir que "estem en un moment de reconstrucció de les forces polítiques, potser derivat del procés o d'altres realitats internes". En aquesta línia, ha afegit que "sortiran d'aquestes eleccions un mapa que ens portarà a unes noves autonòmiques catalanes en què s'acabarà de redefinir la correlació de forces a Catalunya".
En un altre moment del col·loqui, Susana Beltrán i Joan Morell han debatut sobre les tensions al voltant de la candidatura europea de Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí. La candidata de Ciutadans ha defensat els recursos per intentar impedir-la, tot i que ha reconegut que "cal acceptar les decisions judicials i de la Junta Electoral". El militant del PDeCAT ha defensat que "Puigdemont no és un fugit de la justícia, com s'ha demostrat en el fet que té llibertat de moviments arreu d'Europa i no pas a Espanya".

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dilluns 13 de maig.

D'altra banda, la batalla de Barcelona i les grans ciutats catalanes conviu amb la mirada en els resultats globals que puguin obtenir a Catalunya Esquerra, el PSC, JuntsXCat, els Comuns, Ciutadans, el PP i la CUP. Volem explorar les claus del missatge que ofereixen uns i altres. Les europees també comportaran un important test per a les forces polítiques, com també per a l’impacte electoral que puguin generar noves formacions populistes i d’extrema drets, dins un procés de fragmentació general.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joan Carreras i Carme Milán: "El teatre és un joc, i el públic també n'ha de formar part"

L'últim àtom

Parlem amb els intèrprets Joan Carreras i Carme Milán sobre 'L’últim àtom', escrita i dirigida per Jordi Oriol actualment al Teatre Goya

11 juny 2026

Redacció

ACTUALITAT

PAPA LLEÓ

Desirée López: "Quan em parlava el Papa, era com si em parlés l'Esperit Sant"

Desirée López

Parlem amb la jove barcelonina que va donar el seu testimoni colpidor al Papa Lleó XIV durant la vetlla de pregària a l'Estadi Olímpic Lluís Companys

11 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

Un impresionant espectacle a la Sagrada Família culmina la benedicció de la Torre de Jesús

La Sagrada Família es va convertir en un gran escenari de llum i de festa com a culminació de la visia de Lleó XIV

11 juny 2026

Redacció