En directe

Cocodril Club

SOCIETAT

Metges Sense Fronteres, sobre l'atac a l'hospital de Gaza: "No s'estan respectant les mínimes normes que tenen les guerres"

Mila Font, delegada de Metges sense Fronteres a Catalunya, admet que la situació és molt complicada, però que continuen treballant sobre el terreny

18 octubre 2023

Redacció

Comparteix
Una nena atesa pels serveis mèdics després d'un bombardeig a un hospital a Gaza, el 17 d'octubre de 2023
Una nena és atesa pels serveis mèdics després d'un bombardeig a un hospital a Gaza, el 17 d'octubre de 2023 | Mohammad Abu Elsebah | DPA | Europa Press

Organitzacions de tot el món s'han desplaçat per a ajudar les víctimes de la guerra que des de fa 12 dies castiga la franja de Gaza. Una d'elles és Metges Sense Fronteres. La seva delegada a Catalunya, Mila Font, s'ha mostrat en declaracions a Ràdio Estel molt crítica amb el bombardeig d'aquesta nit a un hospital de Gaza. "No s'estan respectant les mínimes normes que tenen les guerres", que impedeixen l'atac a estructures sanitàries o ambulàncies. "És clau que no s'assetgi una ciutat amb tantíssima població civil ni que es bombardegin hospitals", ha manifestat.

A més, la falta de recursos comença a ser un problema. Font ha explicat que han consumit "en tres dies els medicaments que gastàvem en tres setmanes" i xifra en més de 10.000 els ferits a la zona en una sola setmana. L'accés a l'aigua també està sobre la taula, ja que no en queda a les botigues, i els ciutadans han de recórrer a l'aigua del mar.

"Hem consumit en tres dies els medicaments que gastàvem en tres setmanes"

La delegada a Catalunya de Metges Sense Fronteres ha dit que "cap zona de la Franja és un lloc segur per a ningú". Malgrat tot, els equips de l'ONG segueixen a la zona, amb més de 300 treballadors locals operant-hi, la seva majoria, al sud del territori per motius de seguretat.

Actualment, l'organització es troba en un moment de pausa, a l'espera de veure com es desenvolupen els fets. Preguntada per la resposta mundial al conflicte, Font veu com "la societat civil sí que s'està movent pel que passa a Gaza" però creu que s'hauria de fer molt més.

L'ONG manté la seva ajuda a Gaza a través del fons d'emergències, que se sosté amb aportacions de ciutadans. S'hi pot contribuir des de la seva pàgina web de Metges Sense Fronteres.

Entrevista a Mila Font, delegada de Metges Sense Fronteres a Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

ABUSOS SEXUALS

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Associació ALMA: "El sistema de seguiment i protecció a la violència de gènere VioGén no funciona"

Logo de VioGén, l'algoritmo que calcula el risc que una dona pateixi violència masclista

El cofundador i secretari de l'associació espanyola d'atenció a les víctimes de violència masclista, Gregorio Gómez Mata, defensa que l'educació és fonamental per revertir la situació

7 desembre 2023

Redacció

POLÍTICA

Antoni Bayona defensa que la llei d'amnistia "es pot emparar en la Constitució" tot i que "és un text rígid que és víctima de si mateix"

Imatge de la Constitució Espanyola

L'exlletrat del Parlament que es va posicionar en contra del referèndum l'any 2017, avala la consulta pactada entre Junts i el PSOE

6 desembre 2023

Redacció

AUDIOS

Miquel Àngel Alegre, cap de projectes de la Fundació Bofill: "Són uns resultats molt dolents"

informe PISA

Alegre valora els darrers resultats de l'informe PISA i alerta que Catalunya suspèn en qualitat del sistema educatiu

5 desembre 2023