En directe

El Matí a Ràdio Estel

INTERNACIONAL

Sense categoria

Metges Sense Fronteres, sobre la Franja de Gaza: "No hi ha cap lloc segur"

La delegada a Catalunya de Metges Sense Fronteres, sobre Gaza, explica espera que l'ONG pugui continuar-hi treballant

16 febrer 2024

Redacció

Comparteix
© Metges Sense Fronteres

Metges Sense Fronteres alerta de la situació que viu la població i els voluntaris de l’ONG a Gaza. En una entrevista a 'La Caravana' de Ràdio Estel, la delegada de l'organització a Catalunya, Mila Font, assegura que “no hi ha cap lloc segur” i recorda que hi ha dos milions de persones desplaçades. Metges Sense Fronteres té desplegats sobre el terreny més d’un centenar de col·laboradors. 100 són palestins i 10 de totes les parts del món. Font explica que la intenció de l’organització és continuar-hi treballant, però que tenen dificultats dins dels hospitals. “Aquesta gent està en unes condicions terribles. Hi ha gent que a la nit només té un tros de plàstic sota el qual acollir-se i hi ha problemes d’accés al menjar o l’assistència mèdica. És cada vegada més difícil, però des de Metges Sense Fronteres continuem allà i esperem que puguem continuar”, diu la delegada. 

“Hi ha gent que a la nit només té un tros de plàstic sota el qual acollir-se i hi ha problemes d’accés al menjar o l’assistència mèdica"

Escriure els noms dels teus fills al braç, per si hi ha un bombardeig

La portaveu de l’ONG a Catalunya ha comentat que la situació a la zona “és realment difícil". Mila Font ha explicat que els seus companys tenen moltes dificultats per arribar a l’hospital i ha manifestat que, fins i tot, una de les metgesses locals "ha escrit els noms dels dels seus fills als braços perquè hi hagués un bombardeig se sàpiga qui són”. 

“El personal mèdic ha estat detingut, assassinat i la prestació d’assistència mèdica s’està veient impossibilitada pels bombardejos i els combats"

Ara mateix, l’ONG opera en quatre hospitals i dos centres de salut, a Rafah. “Sí que hem deixat l’hospital de Nasser, però hi continuem donant suport amb equipament mèdic", en referència al centre sanitari que ha estat assaltat en les darreres hores per l’exèrcit israelià. Una imatge que per a Font és l’exemple que aquesta guerra està contravenint el dret internacional. “El personal mèdic ha estat detingut, assassinat i la prestació d’assistència mèdica s’està veient impossibilitada pels bombardejos i els combats. Les parts en qualsevol conflicte haurien de respectar l’accés sense traves als centres sanitaris”, sentencia. A més, la delegada de l’ONG a Catalunya reitera, una vegada més, la petició d’un alto el foc immediat

Metges Sense Fronteres, sobre la Franja de Gaza: “No hi ha cap lloc segur"

0:00 / 0:00

Més actualitat

ESGLÉSIA MÓN

Cristóbal López: "És immoral que alguns polítics que es declaren catòlics vegin els musulmans com uns enemics"

El cardenal i arquebisbe de Rabat diu a Ràdio Estel que la imatge de pastors evangèlics pregant amb Donald Trump és "un atemptat contra la nostra fe"

13 març 2026

Ignasi Miranda

CULTURA

ENTREVISTES

Pau Roca i Carmen Marfà: "És impossible que una obra de teatre faci molta por"

L'actor i la dramaturga de 'La presència' exposen la combinació entre la comèdia i el terror de l'obra

13 març 2026

Redacció

SOCIETAT

Núria Sastre, advocada: "El règim tancat és contraindicat per a les persones que pateixen de salut mental, mai milloraran a la presó"

L'advocada apunta que hi hauria d'haver un informe previ de cada persona jutjada per detectar si és adient el seu internament a la presó

13 març 2026

Redacció