En directe

Trotamundos

INTERNACIONAL

Sense categoria

Metges Sense Fronteres, sobre la Franja de Gaza: "No hi ha cap lloc segur"

La delegada a Catalunya de Metges Sense Fronteres, sobre Gaza, explica espera que l'ONG pugui continuar-hi treballant

16 febrer 2024

Redacció

Comparteix
© Metges Sense Fronteres

Metges Sense Fronteres alerta de la situació que viu la població i els voluntaris de l’ONG a Gaza. En una entrevista a 'La Caravana' de Ràdio Estel, la delegada de l'organització a Catalunya, Mila Font, assegura que “no hi ha cap lloc segur” i recorda que hi ha dos milions de persones desplaçades. Metges Sense Fronteres té desplegats sobre el terreny més d’un centenar de col·laboradors. 100 són palestins i 10 de totes les parts del món. Font explica que la intenció de l’organització és continuar-hi treballant, però que tenen dificultats dins dels hospitals. “Aquesta gent està en unes condicions terribles. Hi ha gent que a la nit només té un tros de plàstic sota el qual acollir-se i hi ha problemes d’accés al menjar o l’assistència mèdica. És cada vegada més difícil, però des de Metges Sense Fronteres continuem allà i esperem que puguem continuar”, diu la delegada. 

“Hi ha gent que a la nit només té un tros de plàstic sota el qual acollir-se i hi ha problemes d’accés al menjar o l’assistència mèdica"

Escriure els noms dels teus fills al braç, per si hi ha un bombardeig

La portaveu de l’ONG a Catalunya ha comentat que la situació a la zona “és realment difícil". Mila Font ha explicat que els seus companys tenen moltes dificultats per arribar a l’hospital i ha manifestat que, fins i tot, una de les metgesses locals "ha escrit els noms dels dels seus fills als braços perquè hi hagués un bombardeig se sàpiga qui són”. 

“El personal mèdic ha estat detingut, assassinat i la prestació d’assistència mèdica s’està veient impossibilitada pels bombardejos i els combats"

Ara mateix, l’ONG opera en quatre hospitals i dos centres de salut, a Rafah. “Sí que hem deixat l’hospital de Nasser, però hi continuem donant suport amb equipament mèdic", en referència al centre sanitari que ha estat assaltat en les darreres hores per l’exèrcit israelià. Una imatge que per a Font és l’exemple que aquesta guerra està contravenint el dret internacional. “El personal mèdic ha estat detingut, assassinat i la prestació d’assistència mèdica s’està veient impossibilitada pels bombardejos i els combats. Les parts en qualsevol conflicte haurien de respectar l’accés sense traves als centres sanitaris”, sentencia. A més, la delegada de l’ONG a Catalunya reitera, una vegada més, la petició d’un alto el foc immediat

Metges Sense Fronteres, sobre la Franja de Gaza: “No hi ha cap lloc segur"

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Júlia Bonjoch i Arnau Puig: "No trobar feina al teatre genera problemes de salut mental"

La Truita

Parlem amb els intèrprets Júlia Bonjoch i Arnau Puig sobre 'La Truita', la darrera estrena teatral al Teatre Poliorama dirigida per Ferran Utzet

10 juliol 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Los Swingin' Calaveras: "Les plataformes de streaming són una arma de doble fil"

Alberto Noel de Los Swingin' Calaveras

Parlem amb Alberto Noel, veu i guitarra del grup The Swingin’ Calaveras, sobre el seu projecte i el seu disc 'Pasen i Vean'

9 juliol 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Àngels Gonyalons i Marc Rosich: "Res no és tan fort com la imaginació, com el llenç en blanc"

Àngels Gonyalons i Marc Rosich

Parlem amb l'actriu Àngels Gonyalons i el director i dramaturg Marc Rosich sobre 'El Retrat De Dorian Gray', ara mateix al Teatre Romea

8 juliol 2026

Redacció