En directe

Matines

INTERNACIONAL

Sense categoria

Metges Sense Fronteres, sobre la Franja de Gaza: "No hi ha cap lloc segur"

La delegada a Catalunya de Metges Sense Fronteres, sobre Gaza, explica espera que l'ONG pugui continuar-hi treballant

16 febrer 2024

Redacció

Comparteix
© Metges Sense Fronteres

Metges Sense Fronteres alerta de la situació que viu la població i els voluntaris de l’ONG a Gaza. En una entrevista a 'La Caravana' de Ràdio Estel, la delegada de l'organització a Catalunya, Mila Font, assegura que “no hi ha cap lloc segur” i recorda que hi ha dos milions de persones desplaçades. Metges Sense Fronteres té desplegats sobre el terreny més d’un centenar de col·laboradors. 100 són palestins i 10 de totes les parts del món. Font explica que la intenció de l’organització és continuar-hi treballant, però que tenen dificultats dins dels hospitals. “Aquesta gent està en unes condicions terribles. Hi ha gent que a la nit només té un tros de plàstic sota el qual acollir-se i hi ha problemes d’accés al menjar o l’assistència mèdica. És cada vegada més difícil, però des de Metges Sense Fronteres continuem allà i esperem que puguem continuar”, diu la delegada. 

“Hi ha gent que a la nit només té un tros de plàstic sota el qual acollir-se i hi ha problemes d’accés al menjar o l’assistència mèdica"

Escriure els noms dels teus fills al braç, per si hi ha un bombardeig

La portaveu de l’ONG a Catalunya ha comentat que la situació a la zona “és realment difícil". Mila Font ha explicat que els seus companys tenen moltes dificultats per arribar a l’hospital i ha manifestat que, fins i tot, una de les metgesses locals "ha escrit els noms dels dels seus fills als braços perquè hi hagués un bombardeig se sàpiga qui són”. 

“El personal mèdic ha estat detingut, assassinat i la prestació d’assistència mèdica s’està veient impossibilitada pels bombardejos i els combats"

Ara mateix, l’ONG opera en quatre hospitals i dos centres de salut, a Rafah. “Sí que hem deixat l’hospital de Nasser, però hi continuem donant suport amb equipament mèdic", en referència al centre sanitari que ha estat assaltat en les darreres hores per l’exèrcit israelià. Una imatge que per a Font és l’exemple que aquesta guerra està contravenint el dret internacional. “El personal mèdic ha estat detingut, assassinat i la prestació d’assistència mèdica s’està veient impossibilitada pels bombardejos i els combats. Les parts en qualsevol conflicte haurien de respectar l’accés sense traves als centres sanitaris”, sentencia. A més, la delegada de l’ONG a Catalunya reitera, una vegada més, la petició d’un alto el foc immediat

Metges Sense Fronteres, sobre la Franja de Gaza: “No hi ha cap lloc segur"

0:00 / 0:00

Més actualitat

ACCIÓ SOCIAL

DRETS HUMANS

POLÍTICA

SOCIETAT

Anna Gómez, sobre els retards a Rodalies: "Això és una merda, rebem garrotades de tot arreu"

caos a la xarxa de Rodalies

La portaveu de Dignitat a les Vies insta el govern a dir la veritat sobre el caos a Rodalies perquè "només així podrem començar a treballar"

19 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

SOCIETAT

L’Angelina Torres, la persona més gran de l’estat, fa 112 anys i ens ha obert les portes de casa seva

L'Angelina Torres fa 112 anys

L’Angelina Torres Vallbona, de 112 anys, és la dona més gran de Catalunya i de tot l'estat i ens obre les portes de casa seva.

18 març 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

Ràdio Estel i Catalunya Cristiana, beneficiàries de la segona convocatòria del Fons d'Acció Social de la Sagrada Família

Ràdio Estel i Catalunya Cristiana reforcen així el seu projecte d’acompanyament social amb el suport de la Sagrada Família.

18 març 2025

Redacció