En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Miquel Calsina, nou director de la revista «Qüestions de Vida Cristiana»

La revista Qüestions de Vida Cristiana (QVC),fundada l’any 1958 pel monjo de Montserrat P. Evangelista Vilanova, va anunciarel dijous 7 de febrer que Miquel Calsina…

11 febrer 2019

Redacció

Comparteix

La revista Qüestions de Vida Cristiana (QVC),fundada l’any 1958 pel monjo de Montserrat P. Evangelista Vilanova, va anunciarel dijous 7 de febrer que Miquel Calsina serà el nou director de la publicació.D’aquesta manera, Calsina, que és prevere de diòcesi de Girona i professor dela Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna (URL), prendràel relleu de Francesc Torralba, i es convertirà en el quart director de lasegona etapa de QVC.

Com ha explicat la mateixa revista en un comunicat, undels principals objectius de Calsina al capdavant de QVC -la periodicitat de laqual és quadrimestral-, serà el de potenciar-la perquè sigui “un espai pertractar els grans temes i debats contemporanis, sobretot des d’una perspectivaeclesial i cristiana”. D’altra banda, el nou director també ha reconegut que apartir d’ara es farà un esforç per “arribar molt més àmpliament a cerclesdocents, culturals, religiosos i, sobretot, a les noves generacions ambinquietuds que vulguin reflexionar al voltant dels canvis que experimenta el mónactual”.

Una revista molt significativa per a Montserrat

Una de les principals característiques que defineixen l’essènciade QVC és que va ser la primera revista del seu gènere que va ser autoritzadadesprés que en la postguerra fossin suprimides totes les revistes en català.Aquest fet va fer que Montserrat l’hagi considerat sempre com una revistasignificativa d’una de les seves missions: la d’aprofundir i de fercomprensible als nostres contemporanis la fe cristiana i la visió de larealitat que se’n deriva.

L’any 2009, la Fundació Joan Maragall i QVC van arribar aun acord per iniciar una etapa conjunta, que va suposar la constitució d’unconsell de redacció vigorós i el primer nomenament d’un director no monjo. Elprimer ho va ser Ramon Pla i Arxé, posteriorment Carles Torner i FrancescTorralba, i ara és el torn de Miquel Calsina.

 

 

 

 

 

Més actualitat

MOBILITAT

SOCIETAT

Dignitat a les vies reprova l'estat de la xarxa ferroviària: "Estem abandonats i tirats a les vies"

La portaveu de la plataforma, Anna Gómez, sosté que s'han de revisar totes les estacions i infraestructures

21 gener 2026

Redacció

ENTREVISTES

LLIBRES

Sergi Ramis: "Hi ha relíquies que, si fossin a Roma, tindrien cua"

Sergi Ramis

Parlem amb el periodista i escriptor Sergi Ramis sobre el seu darrer llibre 'El camí dels ossos', un recull de moltes de les relíquies que hi ha a Catalunya

21 gener 2026

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

POLÍTICA

Núria Bosch, economista: "El nou model de finançament no canvia l'estructura de l'actual"

La catedràtica d’Economia Pública de la Universitat de Barcelona considera que l'acord queda lluny d'un concert econòmic per a Catalunya

21 gener 2026

Redacció