Miquel Puig, número 5 de Democràcia i Llibertat a Barcelona a les eleccions generals del 20 de desembre, ha defensat "una independència de Catalunya sense presses i amb seguretat jurídica". En una entrevista dins el programa El mirador de l'actualitat, de Ràdio Estel, Puig ha recordat les eleccions del 27 de setembre, en què la població “es va manifestar a favor de la independència”. Per aquest motiu, segons el dirigent nacionalista, que s'ha definit com a independentista, un dels principals objectius de Democràcia i Llibertat és “representar una part de l’opinió pública catalana”. Aquesta coalició, segons ha dit Puig, és la que representa una força de centre i la que “convé a Catalunya”.
L’aspiració del partit polític és que Catalunya sigui independent “el més aviat possible”, però sempre que “el poble vulgui”, segons ha comentat el candidat de Democràcia i Llibertat. Tot i això, Puig ha assegurat que “l’independentisme ha crescut en aquests últims quatre anys de manera extraordinària”. En aquesta línia, ha destacat l'esperit constructiu d'aquesta coalició independentista. “Nosaltres no hem de fer propostes, és l’Estat qui les ha de fer”, ha dit fent seves unes paraules recents del president en funcions, Artur Mas.
D'altra banda, Miquel Puig ha reconegut que li hauria agradat que Junts pel Sí s'hagués tornat a presentar, amb aquesta marca, a les eleccions generals espanyoles, ja que “la cultura de pactes és positiva”, i les principals forces polítiques que avalaven la candidatura conjunta ja van tenir aquesta capacitat de pactar en els temes en què trobaven punts en comú. El número 5 de Democràcia i Llibertat ha parlat sobre el debat d'aquest dilluns a la nit entre Mariano Rajoy i Pedro Sánchez sobre el tema de l’independentisme. Puig ha lamentat que “des de l’altra banda hi ha molt poques ganes de parlar” i que és un “tema que incomoda enormement”. Un altre motiu pel qual, segons ha dit, no es va parlar gairebé del procés català en el debat és per que “a Espanya no li convé que Catalunya marxi”.
Segons Miquel Puig, “l’Estat té tendència a frenar tot allò que és mediterrani, perquè hi ha una certa por de possibles activitats secessionistes si hi ha un creixement de la zona oriental”. Puig, amb llarga trajectòria en gestió d'empreses a nivell internacional, també ha afegit que “les comunitats endeutades i arruïnades són les mediterrànies”. Aquestes comunitats a les quals s’ha referit són Catalunya, Comunitat Valenciana, Illes Balears i Múrcia.
Una altra proposta defensada per Democràcia i Llibertat, segons ha destacat Puig, és “un model d’economia social de mercat, amb una intervenció pública”. Finalment, ha demanat el vot pel seu partit “tant als que volen la independència com els qui simplement estan a favor de decidir des de Catalunya”.
Es pot escoltar AQUÍ tota l'entrevista a Miquel Puig (Democràcia i Llibertat)