En directe

Cocodril Club

FÓRMULA ESTEL

Mn. Enric Termes: "Aprofundir en la Bíblia d’una manera conjunta, visible, coordinada, sempre és un impuls"

Les diòcesis catalanes celebren des d’avui dilluns i fins a diumenge la Setmana de la Bíblia i el Diumenge de la Paraula, una oportunitat per…

21 novembre 2016

@BorjaDeMaria

Comparteix
Les diòcesis catalanes celebren des d’avui dilluns i fins a diumenge la Setmana de la Bíblia i el Diumenge de la Paraula, una oportunitat per posar la Bíblia al centre de la vida de l'Església, a través de diverses activitats que es realitzen als diferents bisbats. 
La Setmana de la Bíblia se celebra amb el lema "La teva Paraula és llum dels meus passos", està patrocinada per la Conferència Episcopal Tarraconense, i és promoguda per l'Abadia de Montserrat, l'Associació Bíblica de Catalunya, el Centre de Pastoral Litúrgica, l'Editorial Claret, Ràdio Estel i Catalunya Cristiana.
Aquest dilluns a la Fórmula Estel hem entrevistat Mn. Enric Termes, rector de la Parròquia de Sant Josep Oriol de Barcelona, que ha explicat l'objectiu de la Setmana de la Bíblia: “És una mica donar llum a una realitat, que la Bíblia cada vegada més ha de ser el motor de la vida cristiana. Això que mica en mica ho anem aconseguint, i que persones individulment o en grups van treballant, pregant, aprofundint la Bíblia, fer-ho d’una manera conjunta, visible, coordinada, sempre és un impuls, perquè pot convidar algú a dir: ‘A veure què em diu la Paraula de Déu’”.
Oriol Casals, presentador de la primera hora de la Fórmula Estel, ha preguntat per què és diferent llegir la Bíblia que pregar amb la Bíblia. Mn. Enric Termes ha contestat: “Pregar amb la Bíblia demana temps, demana tranquil·litat, una actitud de pregària, d’obertura a Déu i de diàleg amb Ell. Podem llegir la Bíblia com si fos un llibre, tranquil·lament, anar-lo llegint pàgina per pàgina, però la clau de la lectura de la Bíblia és establir aquest diàleg: ‘Què m’estàs dient a través d’aquesta Paraula?’ i això, com ho vaig rebent i ho vaig fent part de la meva vida, com a persona humana, i sobretot com a cristià”.
En l’entrevista, el sacerdot ha detallat els passos de la Lectio Divina:
1. Anar llegint tranquil·lament, si cal dues vegades, tres vegades. Anar-se fixant què hi ha, quins personatges, què diuen, com reaccionen… és a dir, una lectura pausada que vagi empapant.
2. Què em diu aquest text a mi? En la meva vida, en el moment personal que estic passant.
3. Convertir en pregària aquests descobriments.
4. Què és el que tu em demanes?
AVUI  DILLUNS
Barcelona: Pregar amb la Bíblia - Pregària a les basíliques de Barcelona:
Sant Josep Oriol: a les 18:30h, Lectio animada per l’Escola d’Animació Bíblica de Barcelona
Sant Just i Pastor:  a les 20:30
Puríssima Concepció: a les 20:00h, Llegir i pregar amb la Bíblia
(Tibidabo: Dissabte 19/11/16 a les 22:00h)
 
Tarragona - Seminari Tarragona: 
21h Pregària per les vocacions (activitat dirigida als preveres) en col·laboració amb la Delegació de vocacions
Vic - Parròquia de la Divina Pastora de Vic
21h. locals parroquials - Compartim l’Evangeli en grup (pregària i reflexió)
 
Vic - Parròquia de Santa Maria de Navarcles
De dilluns 21 a divendres 25 - Vespre, a la parròquia - Grups d’estudi d’evangeli
Recupera l'entrevista (minut 30)

Més actualitat

Sense categoria

Vallejo, torturat pel franquisme, creu que s'investigarà judicialment

Vallejo, torturat pel franquisme, creu que s'investigarà judicialment

El sindicalista denuncia que va ser torturat a la comissaria de Via Laietana als anys 70 i ara la Fiscalia ha acceptat una querella presentada contra sis expolicies

22 setembre 2023

Redacció

POLÍTICA

Joan Tardà: "Que l'amnistia s'aprovi abans de la investidura és fer volar coloms"

Joan Tardà sobre l'amnistia

L'exdiputat d'ERC al Congrés assegura, des de Ràdio Estel, que el partit republicà no només ha d'utilitzar el català a la cambra baixa

21 setembre 2023

Redacció

TECNOLOGIA

La divulgació i l'educació són la solució al mal ús de la intel·ligència artificial

Joves miren els seus mòvils. Sobre la intel·ligència artifical a la pornografia

L'especialista Fran Segarra assegura a Ràdio Estel que "9 de cada 10 imatges pornogràfiques creades amb intel·ligència artificial són de dones"

20 setembre 2023

Redacció