En directe

La veu dels animals

AUDIOS

Mònica Bernabé: "Vaig tenir pensaments suïcides"

Parlem de periodisme i salut mental amb la periodista Mònica Bernabé, que va patir una depressió durant quatre anys

14 novembre 2023

Redacció

Comparteix

Mònica Bernabé ha viscut gairebé vuit anys a l'Afganistan i hi ha treballat com a periodista autònoma. També ha sigut cap d'internacional del diari ARA i ara fa grans reportatges al departament d'investigació del diari. Amb ella i Rut Queralt parlem de la seva història de superació, perquè durant quatre anys va patir una depressió. "Vaig arribar a tenir pensaments suïcides".

 

Després de reconèixer que va tenir pensaments suïcides, Bernabé denuncia que sabem poc de les malalties de salut mental i diu que cal investigar més. "Quan algú té un càncer ens posem en la seva pell, però amb les malalties mentals això no passa". Encara no, afegeix. "Jo em negava a tenir tractament psiquiàtric perquè deia que no estava boja, tot ho reduïm a això".

Escolta una conversa en què ens endinsa en la situació de la dona a l'Afganistan, explica com estan vivint ara els seus ciutadans, la seva relació amb el fotoperiodista Gervasio Sánchez i el valor que dona a la feina del corresponsal, però també al periodisme local.

Mònica Bernabé, periodista: "Vaig tenir pensaments suïcides"

0:00 / 0:00

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Víctor Arbelo: “Si tinc dubtes és que estic en el camí correcte”

Víctor Arbelo

Parlem amb l'actor, cantant i compositor Víctor Arbelo sobre el seu tercer disc 'Com un laberint', que fusiona pop, rock i matisos de R&B

24 abril 2026

Redacció

EDUCACIÓ

USTEC planta cara al pla d'Educació: "La resposta mai no pot ser posar figures punitives als centres educatius"

Iolanda Segura reprova que el pla pilot de desplegar Mossos d'Esquadra als centres educatius va en contra d'una transformació positiva dels conflictes

24 abril 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

El 'boom' dels clubs de lectura: "Amplia l'experiència de la lectura individual"

Els clubs de lectura viuen un augment de seguidors, que comparteixen la seva vivència de la lectura en comunitat

23 abril 2026

Redacció