En directe

Fórmula Estel

AUDIOS

Mònica Bernabé: "Vaig tenir pensaments suïcides"

Parlem de periodisme i salut mental amb la periodista Mònica Bernabé, que va patir una depressió durant quatre anys

14 novembre 2023

Redacció

Comparteix

Mònica Bernabé ha viscut gairebé vuit anys a l'Afganistan i hi ha treballat com a periodista autònoma. També ha sigut cap d'internacional del diari ARA i ara fa grans reportatges al departament d'investigació del diari. Amb ella i Rut Queralt parlem de la seva història de superació, perquè durant quatre anys va patir una depressió. "Vaig arribar a tenir pensaments suïcides".

 

Després de reconèixer que va tenir pensaments suïcides, Bernabé denuncia que sabem poc de les malalties de salut mental i diu que cal investigar més. "Quan algú té un càncer ens posem en la seva pell, però amb les malalties mentals això no passa". Encara no, afegeix. "Jo em negava a tenir tractament psiquiàtric perquè deia que no estava boja, tot ho reduïm a això".

Escolta una conversa en què ens endinsa en la situació de la dona a l'Afganistan, explica com estan vivint ara els seus ciutadans, la seva relació amb el fotoperiodista Gervasio Sánchez i el valor que dona a la feina del corresponsal, però també al periodisme local.

Mònica Bernabé, periodista: "Vaig tenir pensaments suïcides"

0:00 / 0:00

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Daniel Anglès i Pilar Capellades: "«Ànima» no ho resol tot"

Daniel Anglès i Pilar Capellades

Parlem amb Daniel Anglès i Pilar Capellades, protagonistes del nou espectacle musical 'Tu, jo… i vosaltres… i les cançons…' a la Sala Versus

8 maig 2026

Redacció

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

Pare Enric Puig: "Lleó XIV farà alguns desplaçaments amb el cotxe descobert"

El coordinador del viatge apostòlic a Catalunya explica que cada parròquia gaudirà de sis invitacions per assistir a l'acte de la Sagrada Família

8 maig 2026

Redacció

ENTREVISTES

LLIBRES

TELEVISIÓ

"Els crims són un fracàs de la pròpia societat"

'Impacte', llibre recull de crims

Parlem amb Mireia Buenaventura, Marta Ejarque i Anna Punsí de True Crime Factory sobre 'Impacte', el nou recull de 'Crims' de Carles Porta

8 maig 2026

Redacció