En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA MÓN

Mons. Fernando Ocáriz, nou prelat de l'Opus Dei

El papa Francesc ha nomenat prelat de l'Opus Dei Mons. Fernando Ocáriz Braña, nascut a París el 27 d'octubre del 1944, fill d'una família espanyola…

Publicat: 24/01/2017 09:57 Actualitzat: 13/10/2021 20:31 per Redacció

Comparteix

El papa Francesc ha nomenat prelat de l'Opus Dei Mons. Fernando Ocáriz Braña, nascut a París el 27 d'octubre del 1944, fill d'una família espanyola exiliada a França per la guerra civil.

Amb aquest nomenament, Mons. Fernando Ocáriz, que fins ara era vicari auxiliar de l'Opus Dei, esdevé el tercer successor de sant Josepmaria Escrivà de Balaguer al capdavant de la prelatura, després de la mort de Mons. Javier Echevarría el 12 de desembre passat.

És llicenciat en Ciències Físiques per la Universitat de Barcelona i en Teologia per la Pontifícia Universitat del Laterà. Va obtenir el doctorat en Teologia a la Universitat de Navarra. El 1971 va ser ordenat sacerdot. En els seus primers anys com a prevere es va dedicar especialment a la Pastoral Juvenil i Universitària.

És consultor de la Congregació per a la Doctrina de la Fe, de la Congregació per al Clergat i del Pontifici Consell per a la Promoció de la Nova Evangelització. El 1989 va ingressar a la Pontifícia Acadèmia Teològica. En la dècada dels vuitanta va ser un dels professors que van iniciar la Universitat Pontifícia de la Santa Creu de Roma.

Entre les seves publicacions teològiques destaquen llibres sobre cristologia, i també de temàtica teològica i filosòfica.

Des del 1994 és vicari general de l'Opus Dei i el 2014 va ser nomenat vicari auxiliar de la prelatura. Durant els darrers 22 anys ha acompanyat l'anterior prelat, Mons. Javier Echevarría, en les seves visites pastorals a més de 70 països. En els anys seixanta, com a estudiant de Teologia, va conviure a Roma amb sant Josepmaria.

"Mons. Ocáriz té les condicions per a portar ara el timó i, amb el seu estil propi, aprofundir en l'esperit fundacional i continuar la seva difusió a nous àmbits i llocs, incloent aquestes perifèries geogràfiques i morals, del cor, a les quals ens envia el Papa Francesc", assegura el vicari de l'Opus Dei a Catalunya, Ignasi Font, a l'article que podeu consultar i que es publicarà a la propera edició de Catalunya Cristiana.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Carme Milán i Miquel Mas Fiol: “Falten espectacles irreverents”

Carme Milán i Miquel Mas Fiol

Parlem amb el director Miquel Mas Fiol i l'actriu Carme Milán sobre 'Tot fent la Bella Helena', que inaugura els 50 anys del Teatre Lliure

25 setembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

HABITATGE

Enric Aragonès: "Si els governs no s'hi posen, la crisi d'habitatge els passarà per sobre"

El Sindicat de Llogateres confia en què el Congrés aprovi el decret anidesnonaments, encara que creu que arriba tard

25 setembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Aniol Florensa Tort: “La barretina és un nexe d’unió entre homes perduts”

Aniol Florença

Parlem amb el guionista, director i escriptor Aniol Florensa Tort que publica 'L’illa de les barretines', una novel·la d'aventures basada en fets reals

25 setembre 2026

Glòria Romero, 

Mercè Raga,