En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Montserrat constitueix una comissió per estudiar les denúncies sobre abusos sexuals

Després que Miguel ÁngelHurtado acusés d’abusos sexuals un monjo de Montserrat davant dels mitjans decomunicació, la comunitat benedictina ha decidit condemnar els fets ràpidamenti ha…

Publicat: 25/01/2019 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:29 per Macià Grau

Comparteix

Després que Miguel ÁngelHurtado acusés d’abusos sexuals un monjo de Montserrat davant dels mitjans decomunicació, la comunitat benedictina ha decidit condemnar els fets ràpidamenti ha expressat la seva voluntat d’actuar amb total transparència a través d’uncomunicat.

En el text, que esva fer públic el 21 de gener, el P. abat de Montserrat explica que per tal d’estudiaraquest cas i tots els que hagin pogut afectar menors dins la comunitat es crearàuna comissió on es podrà enviar qualsevol informació sobre fets relacionats ambel tema d’abusos sexuals. Aquest comitè estarà integrat per l’advocada Sra.Cristina Vallejo Ros, pel metge Dr. Xavier Pomés Abella, la psicòloga BegoñaElizalde Raso i el monjo de Montserrat Bernat Juliol Galí, que tindrà veu però novot.

D’aquesta manera,mitjançant el correu transparencia.montserrat@gmail.com, qualsevolpersona que vulgui denunciar o informar sobre algun tema relacionat amb elsabusos a menors a Montserrat podrà fer-ho i serà estudiat i atès per la comissió.A més, en el mateix comunicat també es demana a tots els mitjans de comunicacióque comuniquin al comitè les dades que puguin tenir al respecte, per tal de quepuguin ser avaluades.

Pel que fa al casde Miguel Ángel Hurtado, la comunitat ha volgut reafirmar la seva condemnaabsoluta dels fets, i ha desgranat la seva cronologia per mostrar que elmonestir sempre s’ha mogut sota el desig d’ajudar el Sr. Hurtado i d’estar alseu costat.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Joel Joan: "Als catalans ens debilita molt voler caure bé a tothom"

Joel Joan

Parlem amb Joel Joan sobre 'Bons i Dolents', la seva última comèdia dirigida per Nelson Valente al Teatre Condal de Barcelona

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

ACCIÓ SOCIAL

Juanjo Ortega: "La soledat no desitjada es pot prevenir"

Juanjo Ortega

Parlem amb Juanjo Ortega, director de l’Obra Social Sant Joan de Déu, sobre la Setmana contra la Soledat No Desitjada

22 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

SOCIETAT

Els investigadors demanen una estratègia de preparació davant l'arribada de fenòmens climàtics extrems

Més de 600 científics llancen un crit d’alerta davant la possibilitat que el planeta visqui un episodi especialment intens del fenomen del Niño

22 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,