En directe

De Sant Fructuós a Sant Pacià

RÀDIO ESTEL

Montserrat Minobis mor als 76 anys deixant un gran llegat periodístic

Aquest dilluns hem volgut retre un homenatge al programa A Primera Hora de Ràdio Estel a la periodista Montserrat Minobis que ens va deixar el…

13 maig 2019

Comparteix
Aquest dilluns hem volgut retre un homenatge al programa A Primera Hora de Ràdio Estel a la periodista Montserrat Minobis que ens va deixar el passat dissabte, n’hem parlat de la seva figura amb la periodista, corresponsal del Setmanari El Siglo a Catalunya, membre de La Independent (agència de notícies amb visió de gènere) i membre de la Junta de l'Associació de Periodistes Europeus de Catalunya, Teresa Carreras.
Per qui no en conegués la seva figura, Montserrat Minobis “va ser i és una gran periodista i persona que ha lluitat per a la llibertat”, ha destacat Teresa Carreras. Una trajectòria professional que l’ha dut des de la Ràdio municipal a la Ràdio Popular de Figueres fins a la direcció de Catalunya Ràdio. A més, també va impulsar La Independent, la primera agència de notícies amb visió de gènere. Montserrat Minobis era una gran abanderada pel que fa als drets de les dones, conscient que el fet de ser-ne mai li ho va posar fàcil. La periodista Teresa Carreras ha volgut destacar que “Minobis va començar en política per les seves ganes de treballar pels altres, i va començar amb Unió Democràtica de Catalunya”. 
La periodista catalana ens deixa un gran llegat, tant periodístic com humà. Minobis va ser directora de Catalunya Ràdio entre el 2004 i el 2005, degana del Col·legi de Periodistes de Catalunya i també va rebre la Creu de Sant Jordi. La periodista catalana col·laborava a Ràdio Estel, cada 15 dies, repassant el més destacat de La Independent. Aquest dilluns 13 de maig, a les 15.15h, tindrà lloc el seu funeral al Tanatori de les Corts de Barcelona. 
I, avui al programa A Primera Hora també hem parlat de la segona tongada d’eleccions, les municipals i les europees que venen marcades per la pujada del PSOE a l’Estat i de nou per el judici del procés al Tribunal Suprem. N’hem parlat, de tot plegat, amb el politòleg Guillem Pursals. També aquest matí una nova edició de Truc Curt amb el professor de català de l’Institut Angeleta ferrer de Sant Cugat, Daniel Ruiz Trillo i a les nou hem parlat de protecció de dades amb els advocats de Digestum Legal.
Pots tornar a escoltar el programa AQUÍ

Més actualitat

ENTREVISTES

TV I SÈRIES

Anna Callís: "A Masterchef has d'estar entregada al joc"

Anna Callís

Entrevistem a Anna Callís, comunicadora i finalista de Masterchef, sobre l'aventura que l’ha portat de les xarxes a la televisió

11 juliol 2025

Redacció

Sense categoria

Plataforma per la Llengua: “Hi ha molta ràbia en l’obra de teatre contra el català. Va ser molt dolorós i desagradable”

La directora de l’entitat, Rut Carandell, valora l’obra de teatre contra el català que va contractar l’Ajuntament de Barcelona durant la presentació de l’informe de l’Observatori de les Discriminacions

11 juliol 2025

SOCIETAT

Ecologistes de Catalunya asseguren que el Departament d'Agricultura menteix en la prevenció de l'incendi a la Segarra

L'entitat deuncia que el Departament va baixar el pla de prevenció a Alfa 2

11 juliol 2025

Redacció