En directe

Fórmula Estel

ARQUEBISBAT DE BARCELONA

Mor als 75 anys Manel Pousa, el 'Pare Manel'

El prevere Manel Pousa, més conegut com el pare “Manel”, ha mort aquest dimecres al vespre a l’hospital Vall d’Hebron de Barcelona. El sacerdot, nascut…

Publicat: 09/09/2020 23:59 Actualitzat: 13/10/2021 20:28 per Redacció

Comparteix

El prevere Manel Pousa, més conegut com el pare “Manel”, ha mort aquest dimecres al vespre a l’hospital Vall d’Hebron de Barcelona. El sacerdot, nascut a Granada i depares barcelonins, actualment era el rector de la parròquia de Trinitat Vellade Barcelona, i ens ha deixat a l’edat dels 75 anys a causa d’una embòlia, després dedonar positiu pel Covid-19.

 

Dintrela seva inesgotable entrega en cos i ànima als més vulnerables, l’any 2004 elpare Manel va crear una fundació que porta el seu nom i que treballa a diari afavor dels més necessitats, sobretot de les persones sense recursos i elspresos. Aquesta tasca en els barris marginals de Barcelona el va portar a serdistingit amb la Creu de Sant Jordi i la Medalla d’Or de la Ciutat deBarcelona.

 

Totala seva dedicació, per ajudar les persones que es troben en situació devulnerabilitat, el va portar a ser una figura emblemàtica de la solidaritat a Barcelona itambé dins l’Església ja que, tot i la polèmica que el va envoltar en certsmoments de la seva vida, una de les frases que més se li recorden és aquesta: “Sitornés a néixer, tornaria a ser capellà”. Descansi en pau!

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas: "Si volem que la indústria del musical a casa nostra begui també de les nostres històries, s’ha de fer des de la base"

Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas

Parlem amb Jumon Erra, Pol Sanuy i Assun Planas sobre 'Un refugi al sol', un musical de creació pròpia que és un cant a la llibertat

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

PAPA LLEÓ

Pronòstic favorable per al papa Lleó XIV després de l’operació de pulmó

El Papa Lleó XIV (VATICAN MEDIA)

El pneumòleg Miquel Ferrer destaca que el tumor s’ha pogut extirpar completament, tot i que caldrà esperar els resultats definitius

14 octubre 2026

Glòria Romero, 

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Hèctor Claramunt i Mònica Pérez: "No cal anar a deprimir-se sempre al cinema"

Hèctor Claramunt

Parlem amb el director i guionista Hèctor Claramunt i l'actriu Mònica Pérez sobre 'Escape Room 2', la seqüela de l'èxit teatral fet pel·lícula

13 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias,