En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

Mor Miguel Pajares a causa del virus de l’ebola

El pare Miguel Pajares ha mort aquest matí a l’Hospital Carlos III de Madrid a causa del virus de l’ebola. Pajares havia estat repatriat des…

12 agost 2014

Redacció

Comparteix

El pare Miguel Pajares ha mort aquest matí a l’Hospital Carlos III de Madrid a causa del virus de l’ebola. Pajares havia estat repatriat des de Libèria i havia estat tractat amb un medicament experimental. El seu estat aquests últims dies semblava estable.

Miguel Pajares, de 75 anys, s’havia contagiat en estar amb contacte amb el director de l’Hospital de San José, a Monròvia, Libèria, el camerunès Patrick Nshamdze, a qui havien realitzat un test i havia donat un fals negatiu. El sacerdot, que havia pres mesures preventives, es va relaxar en el seu tracte amb els pacients i es va acabar infectant.

La càrrega viral i l’estat del pacient influeixen en la rapidesa amb la qual avança la malaltia. La velocitat en què avança és crucial perquè el cos tingui temps a fabricar o no anticossos. Miguel Pajares ja havia patit una malaltia prèvia i tenia més risc de morir, ja que el seu organisme no es trobava en bones condicions per respondre al virus de l’ebola.

El cas del pare Miguel és un més a la llarga llista de metges i infermeres que s’han infectat amb el virus de l’ebola en estar amb contacte amb els pacients.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Ona Llibres: baula de la literatura catalana des del franquisme

Ona Llibres / Pepe Encinas

Parlem amb l'escriptora i directora de la llibreria, Iolanda Batallé, sobre els orígens del projecte i els sis anys a l'espai de Pau Claris

3 juliol 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

El 'gir catòlic' juvenil: més pronunciat en homes que en dones

El sociòleg i expert en processos de secularització, Rafael Ruiz Andrés, exposa que les dones canalitzen l'espiritualitat fora de les religions

3 juliol 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Jordi Sales i Esther Barcelona: "Les llegendes també defineixen qui som com a país"

Jordi Sales i Esther Barcelona

Parlem amb Jordi Sales i Esther Barcelona, impulsors del projecte Unitat de Llegenda, sobre el seu llibre 'Mites i llegendes catalans'

2 juliol 2026

Redacció