En directe

Cocodril Club

ESGLÉSIA CATALUNYA

Mor sor Genoveva Masip, mare dels pobres

Als 91 anys, després d'una llarga vida dedicada als més pobres d'entre els pobres, ha mort Sor Genoveva Masip. Genoveva Masip i Torner va néixer…

17 juliol 2015

Redacció

Comparteix

Als 91 anys, després d'una llarga vida dedicada als més pobres d'entre els pobres, ha mort Sor Genoveva Masip.

Genoveva Masip i Torner va néixer a Sabadell el 1923 en el si d’una família humil educada en la sobrietat i en la feina. Va deixar la seva casa per donar-se a Déu en els pobres seguint l’esperit de Vicenç de Paül i Lluïsa de Marillac. «Em sento feliç per deixar de ser mare d’alguns i ser-ho d’una multitud», ha dit en més d'una ocasió.

La seva tasca apostòlica va començar el 1945 al Patronat de Jesús Natzarè, un projecte de les Filles de la Caritat que servien els presos de la Model, tot responent a la necessitat de recollir i educar els fills dels reclusos. S’admetien també els nens i les nenes dels funcionaris de la presó i a poc a poc l’oferta educativa es va ampliar als infants del barri, l’escola dels quals fins aleshores era el carrer.

Sor Genoveva va freqüentar les pensions del nucli antic de Barcelona, els centres penitenciaris i el «càmping» d’escombraries de l’Hospitalet de Llobregat. Aquesta presència cristiana enmig d’unes condicions tan dures, fa pensar en Sor Emmanuelle Cinquin (1908-2008) l’abnegada religiosa belga que va exercir el seu apostolat a la ciutat escombraria del Caire. Sor Genoveva va treballar també a les coves de Montjuïc i a Can Tunis, servint de vehicle de comunicació entre les famílies de les barraques i els reclusos.

La Legió de Maria, la xarxa de voluntaris de presons, la xarxa de visitadors de reclusos, el barri de Can Puiggener de Sabadell, van ser alguns escenaris d’una immensa tasca apostòlica exercida amb delicadesa i competència.

El 1983, l’Obra Social Santa Lluïsa de Marillac arribava a la Barceloneta, on esdevingué un referent. En els anys de l’emergència de la sida, Sor Genoveva i les seves companyes —talment com la beata Teresa de Calcuta— recollien els malalts que morien al carrer. Però l’apostolat de Sor Genoveva s’ha anat concretant també en la seva relació amb centres terapèutics, en l’ajut a infants en situació de risc (ASIR), en gestions amb advocats, jutges i fiscals, i amb la seva presència habitual davant dels mitjans de comunicació social.

Més actualitat

RÀDIO ESTEL

Mercè Raga, directora d''El Matí a Ràdio Estel', copresentarà la vetlla a l'Estadi Lluís Companys

Raga copresentarà l'acte juntament amb el col·laborador Xavier Pérez Esquerdo entre les 18 i les 20 h

29 maig 2026

Redacció

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

VATICÀ

Juan Vicente Boo: "Lleó XIV reflexiona molt abans de decidir"

El vaticanista i autor del llibre ‘León XIV: el Papa de la nueva era’ en destaca la seva profunda capacitat d'anàlisi

29 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

David Selvas i Vanessa Segura: "El recorregut del teatre català continua sent petit"

La hilaritat de 'Perfectes desconeguts' arriba al teatre, amb riures sonors quan cal i silencis incòmodes quan ens hi veiem reflectits

29 maig 2026

Redacció