En directe

Fórmula Estel

ACCIÓ SOCIAL

Multitudinària vetlla de pregària pels immigrants morts al mar

LaComunitat de Sant’Egidio ha celebrat aquest dijous a la basílica dels SantsMàrtirs Just i Pastor l’anual vetlla de pregària “morir d’esperança”, querecorda tots els immigrants…

Publicat: 29/06/2018 00:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:29 per Redacció

Comparteix

LaComunitat de Sant’Egidio ha celebrat aquest dijous a la basílica dels SantsMàrtirs Just i Pastor l’anual vetlla de pregària “morir d’esperança”, querecorda tots els immigrants que han mort al mar durant l’últim any. Enmig d’unagran multitud d’homes i dones de diversos països del món que han omplert eltemple, s’han pronunciat els noms de totes les víctimes dels viatges per marcap a Europa del darrer any, i s’ha encès una espelma per cadascun d’ells. Entreels assistents hi han assistit un gran nombre de refugiats, molts dels quals hanarribat a Barcelona fa pocs dies en pasteres i han estat acollits per Sant’Egidio.Alguns d’ells han aprofitat la vetlla per donar el seu testimoni, com el cas deGabriel, un jove camerunès que va travessar l’estret de Gibraltar amb unapastera: “és la primera vegada des que he arribat a Europa que m’he sentit veritablementigual amb tothom, una veritable família humana.”

Toti celebrar-se cada any, la pregària d’aquest dijous ha tingut una especial importànciaa causa del debat sobre immigració que s’ha obert aquests dies. És per aquestmotiu que els organitzadors han demanat que es continuïn salvant, acollint iintegrant aquells que fugen de la guerra, i que es tornin a obrir vies legalsper aconseguir una societat més inclusiva i segura.

Durantla missa, el mossèn Armand Puig, rector de la parròquia de Sant Just i Pastorha destacat aquesta pregària com una “manera de rescatar les persones de l’oblit”,i ha donat les gràcies a tots els assistents que “han fet memòria i queconeixen la llengua de l’estimació”.

LaVetlla de pregària “morir d’esperança” també s’ha celebrat en altres ciutats d’Europaon hi ha presència de la Comunitat de Sant’Egidio, i en el cas de Barcelona hacomptat amb la participació d’altres comunitats com la Fundació Bayt-al-Thagafa,Justícia i Pau, Càritas Diocesana, la Federació Filipina Kalipi, la FundacióMigra Studium i la delegació de Pastoral Social.

 

 

 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TELEVISIÓ

Pol Rodríguez: "Hi ha fons d'inversió que no tenen cap tipus d'ètica ni de moral"

Pol Rodríguez

Parlem amb Pol Rodríguez, director i creador de 'Ravalejar', la sèrie d'HBO sobre la crisi d'habitatge a Barcelona protagonitzada per Enric Auquer

17 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias

POLÍTICA

Eva Pous, Alerta Solidària: "L'amnistia no retorna el patiment ni l'estatus polític"

Alerta Solidària assegura que no hi ha possibles interpretacions que puguin els jutges fer per no aplicar l'amnistia

17 juliol 2026

Guillem Andrés

Xavi Toscano

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Marc Artigau: "El sistema està dissenyat perquè el jo superi el nosaltres"

Marc Artigau

Parlem amb l’escriptor i dramaturg Marc Artigau sobre el seu darrer llibre 'Aquest serà el nostre pou', un recull de contes que explora la maldat quotidiana

16 juliol 2026

Glòria Romero

Joan Trias