En directe

Matines

RÀDIO ESTEL

Nedar Contracorrent, proposta solidària per a la investigació de l'Institut de Recerca Biomèdica contra el càncer

L'associació Tot Suma i l'Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires participen en un projecte solidari que va sorgir a partir d'una idea que va tenir Carlos…

Publicat: 02/07/2015 16:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:32 per Redacció

Comparteix
L'associació Tot Suma i l'Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires participen en un projecte solidari que va sorgir a partir d'una idea que va tenir Carlos Romero, esportista aficionat i activista social. Ell vol implicar molta gent que faci donatius per a l'Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona, concretament per a la seva línia d'investigació contra el càncer i la metàstasi. El president de Tot Suma, Benito Iglesias, la membre fundadora de la mateixa entitat Mercè Fernández i també Sarah Shearwood, responsable de Comunicació de l'Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona, han explicat l'activitat, amb el nom de Nedar Contracorrent, aquest dijous a Ràdio Estel, juntament amb el mateix nedador.
Romero ha destacat que "la idea és creuar nedant el mar al setembre, en una data per determinar, des de Tarifa fins al nord d'Àfrica, en un esforç una mica superior a una marató corrent però que valdrà la pena per finançar la lluita contra el càncer". Per la seva banda, Mercè Fernández ha comentat que "Tot Suma és una associació sense ànim de lucre que va rebre i va acollir la idea d'aquest projecte solidari, entre altres iniciatives que gestiona, i va decidir col·laborar-hi primer amb una festa de música dels anys 60 i 70, la recaptació de la qual ja s'ha destinat a la investigació contra el càncer i la metàstasi"
Sarah Shearwood ha explicat que "tot va començar amb la proposta de Carlos Romero", que és veí seu a Sant Esteve Sesrovires, i tots dos van veure "la necessitat de llençar-se a aquesta aventura". Sheerwood ha explicat que "l'IRB està format per més de 400 científics de tot el món que treballen en diversos projectes, ara amb una línia molt important en la investigació contra el càncer"
Benito Iglesias ha destacat, a més, que "Tot Suma treballa sobre projectes solidaris de proximitat". En aquesta línia, ha posat l'exemple d'altres campanyes, "entre elles una per portar medicaments a Palestina després de l'última ofensiva bèl·lica de l'any passat, sempre treballant amb il·lusió i en equip". Segons Iglesias, "fer força amb la implicació de molta gent anima molt a seguir fent aquestes activitats". Finalment, Carlos Romero ha animat tothom "a seguir el projecte de Nedar Contracorrent, des de la web i també per les xarxes socials".
Es pot escoltar tota l'entrevista aquí (minut 31'00").

Més actualitat

SOCIETAT

Jordi Vilà, geòleg: "Els esvorancs han sigut una mala coincidència"

El geòleg subratlla que els estudis són molt complets, encara que diu que en obres d'aquestes magnituds mai existeix el risc zero

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

SOCIETAT

Peret Reyes: "Hi ha grups que van amb l'etiqueta de rumba, però allò no és rumba"

El cantant destaca la rumba de carrer dels gitanos i el do especial que tenen per aquest gènere

24 juliol 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

Barcelona

ENTREVISTES

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026: "Volem donar veu als botiguers i botigueres de tota la vida"

Meritxell i Antoni Falgueras, pregoners de la Mercè 2026

Parlem amb Meritxell i Antoni Falgueras, els propietaris del centenari Celler Gelida de Sants, que enguany faran el pregó de la Mercè

24 juliol 2026

Glòria Romero

Mercè Raga