En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

“No es pot comunicar res que no es pugui complir; en tot cas, millor passar-se se llarg”

Moltes persones han tornat aquest dimarts a la feina, concretament totes aquelles que no poden fer teletreball i sobretot les dedicades al sector de la…

14 abril 2020

Comparteix
Moltes persones han tornat aquest dimarts a la feina, concretament totes aquelles que no poden fer teletreball i sobretot les dedicades al sector de la indústria i la construcció. Tot plegat passa després de molts dies de decisions polítiques que han tornat a enfrontar governs. En el programa 'A Primera Hora' de Ràdio Estel, hem repassat amb el politòleg Xavier Torrens tot el que ha succeït aquests darrers dies.
El professor de Ciència Política ha recordat el que ja va dir ara fa un mes a Ràdio Estel: “La mesura principal era test, test i test, i ja fèiem tard. Ara ha passat un mes i no han arribat els tests que prometia el govern català, com tampoc les mascaretes que deia el govern espanyol”. A més, Torrens ha sentenciat que les decisions de Moncloa estan fora de temps, tenint en compte que “el confinament tan dur, que és veritat que està donant resultats, es va haver de fer perquè no s’havien fet les primeres mesures com calia i, en aquest moment, encara no s’han aplicat aquelles primeres mesures”.
Com a exemple, Xavier Torrens ha dit que, “a Califòrnia, que és un estat molt gran, hi ha pocs morts en relació amb Nova York, perquè realment les mesures preventives funcionen allà on s’han adoptat”. Pel que fa a la capacitat comunicativa, tant del govern central com des de la Generalitat, Torrens ha apuntat que “hi ha dues errades comunicatives molt fortes, perquè no es pot comunicar res que no es pugui complir i, hi ha d'haver una equivocació, que sigui per haver-se passat de llarg, no per haver anat posant dates i després anar-les allargant sistemàticament”. 
Finalment, el politòleg també ha fet referència a la polèmica sobre el nombre de mascaretes que l’Estat ha enviat a la Generalitat (1.714.000). “No nego que la xifra de mascaretes no sigui atzar, i pot ser que s’hagi escollit per fer mal. Però si és així, la millor manera d’actuar és amb indiferència o amb elegància, però entrar a respondre amb el mateix llenguatge demostra que, en hores greus de la humanitat, uns i altres s’estan dedicant a fer politiqueria”.
Pots tornar a escoltar l'entrevista AQUÍ

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Pep Tosar i Evelyn Arévalo: "Volem que el Teatre del Raval sigui un espai lliure d’esnobismes"

Pep Tosar i Evely Arébalo

Parlem amb els dramaturgs Pep Tosar i Evelyn Arévalo sobre l'obra 'Federico García' que estrena la reobertura del Teatre del Raval

3 juny 2026

Redacció

SOCIETAT

La Generalitat promou el pla 'Fes les PAU en pau' per reduir l'estrès previ a la selectivitat

La campanya fa un seguit de recomanacions per promoure la confiança, serenor i de com planificar els estudis

3 juny 2026

ENTREVISTES

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

ESGLÉSIA ESPANYA

Ramon Piqué: “Alçar la mirada vol dir trobar-se la creu a dalt del cel de Barcelona”

El director de la campanya 'Alça la mirada' remarca com han posat la creu de la Sagrada Família al centre de les comunicacions

3 juny 2026

Redacció