En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

“No es pot comunicar res que no es pugui complir; en tot cas, millor passar-se se llarg”

Moltes persones han tornat aquest dimarts a la feina, concretament totes aquelles que no poden fer teletreball i sobretot les dedicades al sector de la…

Publicat: 14/04/2020 12:45 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
Moltes persones han tornat aquest dimarts a la feina, concretament totes aquelles que no poden fer teletreball i sobretot les dedicades al sector de la indústria i la construcció. Tot plegat passa després de molts dies de decisions polítiques que han tornat a enfrontar governs. En el programa 'A Primera Hora' de Ràdio Estel, hem repassat amb el politòleg Xavier Torrens tot el que ha succeït aquests darrers dies.
El professor de Ciència Política ha recordat el que ja va dir ara fa un mes a Ràdio Estel: “La mesura principal era test, test i test, i ja fèiem tard. Ara ha passat un mes i no han arribat els tests que prometia el govern català, com tampoc les mascaretes que deia el govern espanyol”. A més, Torrens ha sentenciat que les decisions de Moncloa estan fora de temps, tenint en compte que “el confinament tan dur, que és veritat que està donant resultats, es va haver de fer perquè no s’havien fet les primeres mesures com calia i, en aquest moment, encara no s’han aplicat aquelles primeres mesures”.
Com a exemple, Xavier Torrens ha dit que, “a Califòrnia, que és un estat molt gran, hi ha pocs morts en relació amb Nova York, perquè realment les mesures preventives funcionen allà on s’han adoptat”. Pel que fa a la capacitat comunicativa, tant del govern central com des de la Generalitat, Torrens ha apuntat que “hi ha dues errades comunicatives molt fortes, perquè no es pot comunicar res que no es pugui complir i, hi ha d'haver una equivocació, que sigui per haver-se passat de llarg, no per haver anat posant dates i després anar-les allargant sistemàticament”. 
Finalment, el politòleg també ha fet referència a la polèmica sobre el nombre de mascaretes que l’Estat ha enviat a la Generalitat (1.714.000). “No nego que la xifra de mascaretes no sigui atzar, i pot ser que s’hagi escollit per fer mal. Però si és així, la millor manera d’actuar és amb indiferència o amb elegància, però entrar a respondre amb el mateix llenguatge demostra que, en hores greus de la humanitat, uns i altres s’estan dedicant a fer politiqueria”.
Pots tornar a escoltar l'entrevista AQUÍ

Més actualitat

RÀDIO ESTEL

Ignasi Miranda: "Déu et parla de moltes maneres"

El periodista repassa la seva vida relacionada amb la fe i com va sentir la crida de Déu

4 novembre 2026

Eduard Buil, 

SEGURETAT DIGITAL

SOCIETAT

Bruno Pérez Juncà: "Som molt vulnerables davant la dependència tecnològica de la societat"

El divulgador en ciberseguretat alerta que els atacs als sistemes de refrigeració dels supermercats evidencien la importància de mantenir els dispositius actualitzats

3 novembre 2026

Redacció, 

INTERNACIONAL

Víctor Horcasitas, director de Metropolitan: "Trump està perdent el control del seu partit"

Els Estats Units es juguen el futur més immediat dels dos darrers anys del mandat de Trump en les eleccions de 'midterm'

3 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,