La 1a hora de la Fórmula Estel aporta informació, actualitat, serveis i bona música, amb Mercè Raga, Borja de María, la selecció musical de Maria Sierra Rodríguez, la producció de David Garcia i el control sonor de Toni Huguet.
Aquest dissabte 14 d’octubre tindrà lloc l'acte solemne d’homenatge als 80 anys de la creació de la Institució de les Lletres Catalanes, l’any 1937, en un acte presidit pel conseller de cultura, Lluís Puig. Per això aquest divendres hem parlat amb seva directora, Laura Borràs: “Hi ha d'haver antídots per la barbàrie, la cultura és la que més pot combatre-la i sobretot, prevenir-la”, ha advertit en l'entrevista.
En el marc de la intervenció a les finances de la Generalitat, 300 entitats culturals han vist com se'ls bloquejaven els comptes i les partides pressupostàries reservades pel nou curs. Una d'elles és la Institució de les Lletres Catalanes: “Això ha obligat a una feinada ingent, quantitat d’explicacions i de trucades, i replantejar moltes de les activitats. N’hi ha que les hem pogut salvar gràcies a la voluntat dels escriptors de ‘No passaran: ens volen aturats però ens trobaran fent activitats’”, ha narrat la directora, Laura Borràs.
En El Comentari de l’Actualitat el col·laborador de Catalunya Religió, Ramon Bassas, ha recordat que estem a 3 dies del termini que el president Rajoy ha donat al president Puigdemont perquè respongui si va declarar o no la indepèndencia: "És una disjuntiva complexa, entre dir sí i allargar i dir no i rebaixar la tensió". Bassas també ha parlat de quin paper ha de fer l'Església: “Em sembla que la tensió fins aquest moment ha tingut uns efectes bastant complicats de divisió, de problemes de convivència, de gent que no es parla, d’una certa divisió social als barris... i l'aparició d'uns brots d'odi a l'altre, que és pro-espanyol o pro-català, que potser seria bo fixar-se aquí com l'Església, que està bastant present a tots els barris de Catalunya, pot donar testimoni de superar aquesta situació complexa a través d'unes relacions humanes més sanes".
En el programa Fórmula Estel de 8 a 9 del matí també hem tingut tota l’actualitat del món social amb Ignasi Miranda i Àngel Miret a l’espai Un món sense fronteres, que han repassat algunes notícies, com les entitats religioses que han deixat d’invertir en combustibles fossils, com ha demanat el Papa; la Mostra de Cinema Espiritual, del 15 al 30 de novembre, amb 20 pel·lícules; el berenar solidari a Tàrrega de Mans Unides; o un missioner de la Caritat que es va quedar al Iemen tot i la guerra.
Recupera la primera hora de la Fórmula Estel
Més actualitat
política
POLÍTICA
Sense categoria
Josep Àngel Borràs, pèrit forense: "És indubtable que la foto de Mazón ha estat intervinguda, no es correspon amb l’original"

El professor de la Universitat de Barcelona i expert en falsedat documental diu que la fotografia "presenta molts artefactes que no hi haurien de ser"
14 març 2025
Redacció, 
ACTUALITAT
COVID
MEDICINA
SALUT MENTAL
SANITAT
Sense categoria
L’Hospital d’Igualada manté la Unitat de Suport Emocional als professionals sanitaris cinc anys després de la pandèmia

Aquest servei ha atès 270 sanitaris per episodis d'ansietat, depressió i estrès posttraumàtic, entre altres símptomes
13 març 2025
Redacció, 
COVID
política
POLÍTICA
SANITAT
SOCIETAT
Alba Vergés admet xocs amb el govern espanyol durant la pandèmia: “Vam haver de justificar-nos molt”

L’exconsellera de Salut durant la pandèmia, Alba Vergés, diu que cinc anys després “encara cou” el tema de la vacunació de la Guàrdia Civil.
13 març 2025
Redacció,