En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

Notre Dame s'envolta de silenci, espelmes i pregària espontània a la Missa d'homenatge a les víctimes dels atemptats de París

L'arquebisbe de París, André Vingt-Trois, ha presidit aquest diumenge a la tarda, a la catedral de Notre Dame, una celebració de l'Eucaristia en homenatge a…

Publicat: 15/11/2015 20:00 Actualitzat: 13/10/2021 20:31 per Redacció

Comparteix

L'arquebisbe de París, André Vingt-Trois, ha presidit aquest diumenge a la tarda, a la catedral de Notre Dame, una celebració de l'Eucaristia en homenatge a les víctimes de l'atemptat que divendres passat va costar la vida almenys a 132 persones a la capital francesa. Les campanes del temple han sonat durant 15 minuts una estona abans de la Missa. En aquell moment, la plaça de Notre Dame era plena de gent que s'ha apropat a consolar i animar els familiars de les víctimes.

Als voltants de la catedral, el silenci i algunes espelmes i flors han acompanyat l'acte, encara que la intervenció del dispositiu de seguretat ha recordat aviat que tota manifestació està prohibida amb motiu de l'estat d'emergència decretat pel govern francès. Els presents a la zona han mostrat el seu "suport sincer" a les famílies de les víctimes. "No tenim por i per això som aquí", ha declarat la parisenca Malzac Michelle a l'agència EFE. Natalie Lacroix, també parisenca, ha destacat que aquest homenatge popular té més valor que els que puguin retre les autoritats. "Els qui som aquí fora som persones que sincerament volem retre homenatge als morts", ha assegurat.

La missa a la catedral de Notre Dame ha estat un dels nombrosos actes d'homenatge que se succeeixen aquests dies a la capital francesa, després de la tragèdia. El cardenal Vingt-Trois ha reiterat la seva crida a respondre amb pau i temperança a l'odi i la violència d'aquesta atemptats.

Més actualitat

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Patricia Melgar: “Volem desterrar de les nostres vides el masclisme” 

La investigadora ha parlat al programa 'La nit és nostra' d'Eduard Buil', sobre la cultura de la violació, les noves formes de violència masclista i la necessitat de conscienciar els joves, en el marc del Fòrum Jove d'aquest divendres.

4 novembre 2026

Redacció, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Joan Luna i Jordi Pastor: "El còmic és una bona eina per explicar molts temes complicats"

Joan Luna i Jordi Pastor

Parlem amb Joan Luna i Jordi Pastor, autor i il·lustrador de la novel·la gràfica 'Son cuatro días' publicada per l'editorial Astiberri

4 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

Oriol Francisco, 

INTERNACIONAL

Ernesto Pascual: "En aquest context, el president dels Estats Units no és tan fort com en altres països"

El doctor en relacions internacionals exposa que en aquest final de mandat pot haver-hi vetos mutus entre Trump i els demòcrates a la cambra baixa i el Senat

4 novembre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,