En directe

Matines

AUDIOS

El nou director de Càritas Diocesana de Barcelona apel·la a l'administració per reduir la pobresa

Eduard Sala demana simplificar els tràmits burocràtics i millorar l'accés a l'habitatge

2 octubre 2023

Redacció

Comparteix

Eduard Sala, el nou director de Càritas Diocesana de Barcelona, apel·la a l'administració per reduir la pobresa.

Eduard Sala, nou director de Càritas Diocesana de Catalunya, als estudis de Ràdio Estel
Eduard Sala, nou director de Càritas Diocesana de Catalunya, als estudis de Ràdio Estel

"Estem gestionant des de la impotència", ha dit Sala en una entrevista al programa 'La Caravana' de Ràdio Estel en la qual ha parlat de les prioritats del seu càrrec. Sala considera que mentres tinguem mirada curtterminista i només es pensi a fer polítiques socials durant una legislatura, no s'aconseguirà reduir la pobresa. "Es necessiten pactes" i "mirada llarga" per aplicar polítiques socials com ara la de l'habitatge.

Polítiques d'habitatge

En aquest sentit, el nou director de Càritas Diocesana de Barcelona demana un sistema de prestacions públiques perquè tothom pugui accedir fàcilment a l'habitatge. "Això és voluntat política", ha dit. "Només el 8,2% de les persones que atenem totes les Càritas Diocesanes poden accedir a l'Ingrés Mínim Vital o a la Renda Garantia de Ciutadania", assegura. Per això, demana, entre altres coses, simplificar els tràmits burocràtics per reduir la bretxa digital i que tothom sàpiga els drets que té.

Sala reconeix trobar-se sovint amb l'administració i se sent molt honorat de la tasca que li toca desenvolupar a partir d'ara, després de tres dècades a l'entitat. "Càritas és un lloc al món. Des de dimarts dormo malament, però estic tranquil", ha reconegut.

Més actualitat

Sense categoria

Mourn: "Som una banda que ens deixem portar molt"

El grup presenta el seu nou disc 'Letra Ligada', el primer treball que fan en castellà

21 novembre 2025

ARQUEBISBAT DE BARCELONA

RELIGIÓ

Mossèn Carlos Bosch: "Els joves s'apropen a l'Església amb recerca de respostes"

El director de Secretariat de Pastoral amb Joves de l’Arxidiòcesi de Barcelona destaca que cal aprofitar el fenomen culturar com a "oportunitat per canviar de vida"

21 novembre 2025

Redacció

SOCIETAT

25 anys de l'assassinat d'Ernest Lluch: "No necessito el perdó d'ETA"

La seva filla Rosa Lluch assegura que mai no ha volgut venjança cap a la banda terrorista

21 novembre 2025

Redacció