En directe

El Matí a Ràdio Estel

SOCIETAT

Nou rècord del sensellarisme a Barcelona: "Hi ha gent que està treballant, però que no es pot pagar un sostre"

Arrels Fundació comptabilitza 1.982 persones sense llar a la capital catalana, un 43% més que fa dos anys

11 desembre 2025

Redacció

Comparteix

Barcelona assoleix un nou rècord de persones sense llar, després que Arrels Fundació n'hagi comptabilitzat 1.982. Aquesta xifra suposa un augment del 43% respecte del darrer recompte realitzat el 2023. "És una situació que no és nova, però és sorprenent que sigui tan elevada", manifesta Beatriz Fernández, directora d'Arrels. En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel exposa la crisi de l'habitatge i la precarització del mercat laboral com a dos factors clau. "Hi ha gent al carrer que està treballant, però que no es pot pagar un sostre", assegura.

D'aquesta manera, Fernández reitera que s'ha d'abordar el sensellarisme des de diferents àmbits. "Fins ara s'ha abordat des de serveis socials i és dels primers serveis a tenir presents, però a part d'això el que totes tenen en comú és que no tenen sostre", comenta. Així, diu que s'ha de posar la mirada cap als problemes específics del col·lectiu que, si no s'afronten correctament, s'acaben cronificant. "Hem de pensar solucions a llarga durada", sosté.

Recupera l'entrevista

Entrevista a Beatriz Fernández

0:00 / 0:00

Més actualitat

Sense categoria

La Conferència Episcopal Espanyola premia a Rosalía, Javier Cercas i Alauda Ruiz de Azúa

La institució argumenta que les tres personalitats representen una mirada espiritual "amb respecte i honestedat"

10 desembre 2025

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

MÚSICA

Joan S. Luna i J. de Montfort: "C. Tangana barreja públics de generacions molt diverses"

Joan S. Luna i J. de Montfort

Parlem amb Joan S. Luna i José De Montfort sobre 'C. Tangana, del rap crudo a la alfombra roja' el llibre que analitza l'evolució musical del cantant madrileny

10 desembre 2025

Redacció

SANITAT

Els metges avisen que els joves professionals marxaran del sistema sanitari si no es milloren les condicions

Xavier Lleonart, secretari general de ‘Metges de Catalunya’, reivindica recursos i descans per atendre el millor possible

10 desembre 2025

Redacció