En directe

El Matí a Ràdio Estel

ESGLÉSIA MÓN

Nova declaració dels jesuïtes sobre la immigració

Els provincials jesuïtes i els superiors majors d´Europa, el Pròxim Orient i Àfrica-Madagascar han fet públic un comunicat sobre les migracions i l´asil. Subratllen que…

25 octubre 2013

Redacció

Comparteix

Els provincials jesuïtes i els superiors majors d´Europa, el Pròxim Orient i Àfrica-Madagascar han fet públic un comunicat sobre les migracions i l´asil. Subratllen que en els darrers 20 anys, milers de persones han mort en l´intent desesperat d´arribar a Europa.

Els religiosos s´uneixen a la preocupació del papa Francesc pels immigrants i publiquen aquesta declaració perquè estan convençuts que vivim un moment d´urgència davant d´aquesta ´´greu qüestió moral´´.

En primer lloc, assenyalen que les raons que porten els immigrants i refugiats a deixar els seus països d´origen són complexes: les guerres, les persecucions, la inestabilitat econòmica, les catàstrofes naturals i els estats que fracassen a atendre la seva població. No obstant això, declaren que ´´tots estem cridats novament al nostre deure humà fonamental de salvar vides. No podem escapar a aquest imperatiu moral´´.

Els jesuïtes reclamen que Europa assumeixi part de la seva responsabilitat en els fluxes migratoris globals i adverteixen que ´´molts estats europeus o les seves empreses subministren armes a Àfrica, sovint de forma encoberta´´.

També fan una reflexió sobre el Reglament de Dublín (PDF), que estableix que el primer país al qual s'arriba té la responsabilitat d'avaluar les sol·licituds d´asil. En aquest sentit, indiquen que ´´molts països europeus són hospitalaris amb els sol·liciants d´asil´´, però que el reglament no ´´facilita un repartiment equitatiu dels fluxes d´asil. Tots els països d´Europa han de donar-se suport mútuament amb solidaritat en aquest tema´´.

Els religiosos denuncien la detenció dels sol·licitants d´asil i reivindiquen que hi ha altres alternatives a la detenció. I afegeixen: ´´Els nens han de comptar amb més protecció. Les condicions de detenció dels immigrants solen ser inhumanes.´´

Un altre aspecte sobre el qual criden l´atenció és el populisme extremista. Adverteixen que un ampli espectre de polítics es deixa influir per l´extrema dreta. Per això fan una crida ´´als polítics perquè aquests extremistes no dictin el to del debat polític. (...) Instem els països d´origen dels immigrants a treballar per la pau i la justícia, perquè tots els seus ciutadans puguin trobar una llar segura per a les seves famílies´´.

Finalment, els jesuïtes agraeixen els ´´esforços valents de tantes conferències episcopals, grups religiosos i ONG a Europa, que han fet del servei als refugiats i immigrants i la seva defensa una gran prioritat´´.

Per a més informació, cliqueu aquí.


Més actualitat

SANITAT

SOCIETAT

Dia Mundial de la Sida: "Estem començant a controlar aquesta infecció que durant 40 anys ha estat terrible"

Robert Güerri, cap del Servei de Medicina Interna de l'Hospital del Mar, valida les mesures que s'estant fent per controlar la malaltia

1 desembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Xavier Albertí i Àngels Gonyalons: "Hem de tenir molta cura del català perquè no involucioni"

L'actriu protagonista de 'La corona d'espines' destaca el paper dels actors per cuidar la llengua

1 desembre 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

CÀRITAS

SOCIETAT

Més d'1,3 milions de persones viuen en situació d'exclusió social a Catalunya

Càritas adverteix del d'una situació que es va enquistant de famílies en exclusió social

28 novembre 2025

Redacció