En directe

La Missa de cada dia

ACTUALITAT

POLÍTICA

política

Sense categoria

SOCIETAT

Marc Ferrer: “Vivim en un país on el consum d’alcohol està molt acceptat i els joves en consumeixen molt” 

El doctor del Vall d’Hebron reconeix que les mesures de la nova llei de prevenció del consum d'alcohol que ha anunciat el govern espanyol són bones, però més enllà de la prohibició caldria explicar bé als joves perquè l’alcohol no és bo 

12 març 2025

Redacció

Comparteix

El govern espanyol ha fet un pas endavant per reduir el consum de begudes alcohòliques entre els menors d’edat amb una nova llei de prevenció del consum d'alcohol. El cap de secció d’hospitalització psiquiàtrica i pediàtrica del Vall d’Hebron, Marc Ferrer, recorda que Espanya és un dels països "on el consum d’alcohol està més acceptat, sobretot entre els joves". Ho ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha recordat que "continua sent la substància més consumida entre els més joves, però també entre els adults". A més, recorda que el seu consum ha augmentat en els últims anys "amb relació a altres substàncies que eren prevalents i ara ho són menys com el tabac". 

"Les polítiques de salut públiques han d’anar acompanyades de psicoeducació"

El doctor creu que totes les polítiques de salut pública "no han d’anar enfocades tant en la restricció, sinó en la psicoeducació". En aquest sentit, creu que als joves se’ls hi ha d’explicar les coses i no només prohibir-les sense donar més explicacions. "Fer activitats formatives o psicoeducatives per explicar, per exemple, els riscos associats a l’alcohol", explica el doctor. 

La influència dels referents 

D'altra banda, el doctor creu que és imprescindible que els influencers o personatges que són referents per als joves com ara els esportistes donin exemple. "Per exemple, esdeveniments esportius on el tabac era molt present a les curses de Fórmula 1 i era una propaganda explícita", recorda. I afegeix "quan ets adolescent tens referents en adults i, sobretot, influencers i personatges presents als mitjans. Per això poden tenir un impacte positiu a l’hora de reduir el seu consum". Amb tot, insisteix que les mesures que inclou la nova llei de prevenció del consum d'alcohol anunciada pel govern espanyol "són interessants", però caldrà veure-ho a llarg termini. 

Més actualitat

Sense categoria

La Conferència Episcopal Espanyola premia a Rosalía, Javier Cercas i Alauda Ruiz de Azúa

La institució argumenta que les tres personalitats representen una mirada espiritual "amb respecte i honestedat"

10 desembre 2025

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

MÚSICA

Joan S. Luna i J. de Montfort: "C. Tangana barreja públics de generacions molt diverses"

Joan S. Luna i J. de Montfort

Parlem amb Joan S. Luna i José De Montfort sobre 'C. Tangana, del rap crudo a la alfombra roja' el llibre que analitza l'evolució musical del cantant madrileny

10 desembre 2025

Redacció

SANITAT

Els metges avisen que els joves professionals marxaran del sistema sanitari si no es milloren les condicions

Xavier Lleonart, secretari general de ‘Metges de Catalunya’, reivindica recursos i descans per atendre el millor possible

10 desembre 2025

Redacció