En directe

El Matí a Ràdio Estel

MOBILITAT

Núria Pérez: "La gent agafa el cotxe o la moto per hàbit moltes vegades"

La cap de l'àrea de mobilitat de l'Institut Metròpoli defensa que calen polítiques perquè aquests usuaris deixin el cotxe o la moto

12 febrer 2024

Redacció

Comparteix

4 de cada 10 desplaçaments en vehicle privat es podrien substituir per anar en bici, transport públic o caminant, en un temps competitiu. És una de les dades que revela l'últim estudi de l'Institut Metròpoli, que també apunta que el 9% de les persones que va en vehicle privat ho fa per rutina.

"El 9% de les persones que va en vehicle privat ho fa per rutina"
Cotxes i motos circulen per la Ronda del Mig de Barcelona | Pau Cortina (ACN)
Cotxes i motos circulen per la Ronda del Mig de Barcelona | Pau Cortina (ACN)

Núria Pérez, cap de l'àrea de mobilitat de l'entitat, assenyala que ja "és un hàbit moltes vegades". En una entrevista al programa La Caravana de Ràdio Estel, Pérez ha defensat que cal "fer polítiques perquè aquests usuaris experimentin les polítiques sostenibles", és a dir, que puguin provar aquestes noves maneres de desplaçar-se per veure si els surt a compte passar-se al transport públic o a la bicicleta. La cap de l'àrea de mobilitat de l'Institut Metròpoli ha remarcat que les possibilitats de fer el canvi modal hi són. "Un 82% dels enquestats declaren que estarien disposats a canviar el mode de transport per millorar la qualitat de l'aire de la seva ciutat", ha recordat.

"Un 82% dels enquestats declaren que estarien disposats a canviar el mode de transport per millorar la qualitat de l'aire de la seva ciutat"

Pérez ha manifestat que iniciatives com el Bicing a Barcelona o l'AMBici dins de l'àrea metropolitana estan començant a desbancar el patinet elèctric en favor de la bicicleta i la bicicleta elèctrica. La cap de l'àrea de mobilitat de l'entitat ha defensat que la creació de carrils bici o l'augment de freqüències al transport públic ajuden, tot i que encara queden "moltes polítiques per fer". "S'han de superar barreres d'accessibilitat al transport col·lectiu, adaptar la informació al transport públic, millorar el servei de Rodalies i, als entorns amb baixa densitat, no renunciar a fer polítiques a favor dels mètodes de mobilitat més sostenibles", ha comentat Pérez.

L'estudi també recull un lleu però creixent canvi de tendència. "Hi ha un percentatge de les persones enquestades que declaren que el motiu pel qual agafen el transport públic és per consciència ambiental. No és significatiu però va creixent. La lluita contra el canvi climàtic va calant entre la població més jove".

Núria Pérez, cap de mobilitat de l'Institut Metròpoli: "La gent agafa el cotxe o la moto per hàbit moltes vegades"

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Plataformes contràries a l'ampliació de l'aeroport asseguren que el projecte "és un document molt 'cutre' i amb pocs detalls"

Aeroport del Prat

Elena Idoate, membre de les plataformes 'Ni un pam de terra' i 'Zeroport' assegura que l'ampliació és un instrument de propaganda.

13 juny 2025

Redacció

ENTREVISTES

MEDI AMBIENT

Ana Caño: "Els recercadors tenim l'obligació de donar solució a la sequera"

"Els recercadors tenim l'obligació de donar solució a la sequera"

Entrevistem a Ana Caño, investigadora del CSIC que ha descobert un avenç científic per desenvolupar plantes resistents al canvi climàtic

12 juny 2025

Redacció

SOCIETAT

Arrels Fundació: "Molt poques persones sense llar denuncien les agressions"

Arrels Fundació

Beatriz Fernández, directora d'Arrels Fundació, assegura que les dues persones agredides a Barcelona es troben bé

12 juny 2025

Redacció