En directe

Fórmula Estel

VATICÀ

Omella: "La meva missió ha de ser universal"

L'arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella, ha posat novament en relleu aquest dimarts la seva sorpresa per haver estat escollit cardenal pel papa Francesc. "El…

27 juny 2017

Carme Munté

Comparteix

L'arquebisbe de Barcelona, Joan Josep Omella, ha posat novament en relleu aquest dimarts la seva sorpresa per haver estat escollit cardenal pel papa Francesc. "El papa Francesc ens sorprèn sempre elegint cardenals de les perifèries, jo no m'esperava ser cardenal". Omella ha fet aquestes declaracions durant una roda de premsa celebrada a la Sala Stampa de la Santa Seu, hores abans del consistori de creació de cardenals. "No entenc el cardenalat com un ascens de categoria, sinó en clau de servei, com de fet ens ensenya el papa Francesc, a la comunitat cristiana i a la societat a què hem estat enviats".

Joan Josep Omella, que ha arribat a Roma acompanyat per una nombrosa peregrinació procedent de Barcelona, de Cretes (el seu poble natal) i d'altres diòcesis espanyoles, ha reconegut que "als barcelonins i els catalans els agrada tenir un cardenal", però que ell veu el seu cardenalat "en clau universal".

Preguntat pels periodistes sobre les crítiques de quatre cardenals al papa Francesc, Omella ha manifestat que si no estan d'acord amb el papa Francesc "més val que ho parlin personalment amb ell, però que no en facin una baralla pública, aquesta polèmica no em sembla adequat ni edificant per al poble de Déu".

Pel que fa als reptes de l'Església universal, Joan Josep Omella ha esmentat la pastoral familiar, la pastoral juvenil i també la pastoral social.

Es pot escoltar AQUÍ l'edició de Diari del Papa corresponent a aquest dimarts 27 de juny.

Més actualitat

Sense categoria

La Conferència Episcopal Espanyola premia a Rosalía, Javier Cercas i Alauda Ruiz de Azúa

La institució argumenta que les tres personalitats representen una mirada espiritual "amb respecte i honestedat"

10 desembre 2025

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

MÚSICA

Joan S. Luna i J. de Montfort: "C. Tangana barreja públics de generacions molt diverses"

Joan S. Luna i J. de Montfort

Parlem amb Joan S. Luna i José De Montfort sobre 'C. Tangana, del rap crudo a la alfombra roja' el llibre que analitza l'evolució musical del cantant madrileny

10 desembre 2025

Redacció

SANITAT

Els metges avisen que els joves professionals marxaran del sistema sanitari si no es milloren les condicions

Xavier Lleonart, secretari general de ‘Metges de Catalunya’, reivindica recursos i descans per atendre el millor possible

10 desembre 2025

Redacció