En directe

Tot sardana

FÓRMULA ESTEL

Oncolliga presenta les pràctiques que redueixen el risc de patir càncer en un 30%

A Espanya se’n diagnostiquen cada any 26.000 càncers de mama i és el més freqüent dels tumors en les dones. Una altra dada preocupant és que…

19 octubre 2016

@BorjaDeMaria

Comparteix
A Espanya se’n diagnostiquen cada any 26.000 càncers de mama i és el més freqüent dels tumors en les dones. Una altra dada preocupant és que 1 de cada 5 casos es dóna en dones de menys de 45 anys. No obstant, és un dels càncers amb millor pronòstic i això és gràcies a la recerca i a que cada cop hi ha més consciència i més detecció precoç. De fet, cada any augmenta un 1,4% la supervivència en aquests tipus de càncer.
La Fundació Privada Lliga Catalana d’Ajuda Oncològica (ONCOLLIGA) té per finalitat l’atenció psico-social a la persona diagnosticada d’una malaltia oncològica i a la seva família durant tot el procés de la malaltia, alhora que realitza activitats de divulgació, prevenció i rehabilitació. Aquest dimecres a la primera hora de la Fórmula Estel hem parlat amb el seu director, en Francesc Viñas.
“Cada persona s’enfronta d’una manera diferent al diagnòstic de càncer de mama. Hi ha que els preocupa molt els canvis en la imatge corporal, d’altres que els angoixa la incertesa de com s’anirà desenvolupant, altres que els hi costa acceptar aquesta realitat que ha esdevingut d’una manera sobtada i trastoca totes les seves preferències, com viure-ho amb la família, les repercussions laborals… A totes les persones els afecta algun d’aquests aspectes, o tots junts”.
La Fundació Oncolliga ofereix suport psicològic a través de diversos professionals: 
- Els psicòlegs i oncòlogues, la possibilitat de viure-ho amb més benestar i sense tant patiment
- Els treballadors socials, ajuda amb els recursos socials que poden necessitar
- Els nutricionistes, orientació sobre quina és l’alimentació més adequada
- Els professionals d’estètica oncològica, amb productes per tenir cura de la pell
- Experts en criteris jurídic-laborals, per afrontar possibles situacions d’incapacitat
Els experts, ha informat Viñas, han comprovat que amb certes pràctiques es pot reduir la incidència del càncer en un 30%: “La lactància materna és un factor de prevenció. Evidentment, per tot càncer, però especialment pel càncer de mama, eliminar el tabac. També reduir el consum d’alcohol, practicar exercici físic regular i mantenir un pes saludable i una dieta equilibrada”.
Aquesta setmana, amb motiu del Dia Mundial del Càncer de Mama, Oncollida està realitzant moltes activitats. Avui dimecres a les 6, a la seu d’Oncolliga Terrassa, tindrà lloc la conferència Prevenció del càncer de mama amb una vida saludable, a càrrec de la Dra. Àngels Arcusa, cap el servei d’oncologia del Consorci Sanitari de Terrassa.
Escolta l’entrevista (minut 32)

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Ona Llibres: baula de la literatura catalana des del franquisme

Ona Llibres / Pepe Encinas

Parlem amb l'escriptora i directora de la llibreria, Iolanda Batallé, sobre els orígens del projecte i els sis anys a l'espai de Pau Claris

3 juliol 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

SOCIETAT

El 'gir catòlic' juvenil: més pronunciat en homes que en dones

El sociòleg i expert en processos de secularització, Rafael Ruiz Andrés, exposa que les dones canalitzen l'espiritualitat fora de les religions

3 juliol 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Jordi Sales i Esther Barcelona: "Les llegendes també defineixen qui som com a país"

Jordi Sales i Esther Barcelona

Parlem amb Jordi Sales i Esther Barcelona, impulsors del projecte Unitat de Llegenda, sobre el seu llibre 'Mites i llegendes catalans'

2 juliol 2026

Redacció