En directe

Amb llum pròpia 2.0

POLÍTICA

“La comissió de la veritat que proposa Oriol Junqueras és una falta de respecte per a ERC”

La candidata de Nova Esquerra Nacional a secretària general d’ERC, Alba Camps, ho ha dit a 'El Matí a Ràdio Estel' on també ha afirmat que la segona volta “està sent dura”

Publicat: 10/12/2024 12:11 Actualitzat: 18/01/2026 21:38 per Redacció

Comparteix

La candidata de Nova Esquerra Nacional a secretaria general, Alba Camps, creu que la comissió de la veritat que proposa Militància Decidim d'Oriol Junqueras "és una falta de respecte per a ERC". A més, recorda que les comissions de la veritat "es fan després de crims contra la humanitat i processos de dictadura". Ho ha dit en una entrevista al Matí a Ràdio Estel, on també ha subratllat que s'han de fer propostes "com una auditoria que ajudi a explicar que ha passat". En tot cas, no creu que la comissió que proposta l'equip d'Oriol Junqueras sigui una fórmula "cohesionadora".

"La segona volta està sent dura"

Pel que fa a la segona volta per decidir la presidència d'ERC, Camps confessa que "està sent una mica dura" i que li "preocupa l'actitud que hi ha entre companys de partit". Amb tot, ha recordat que des de Nova Esquerra Nacional ja s'han fet propostes "per recosir i recuperar la cohesió del partit". Sobre la figura de Junqueras, la candidata a secretària general recorda que ERC "no és de ningú i si ho és serà dels vuit mil militants del partit". En aquest sentit, creu que s'ha de poder parlar d'ERC com a organització. "És una qüestió de projecte polític i no de persones", subratlla.

"No ens fa anar coixos que Foc Nou no ens doni suport"

Preguntada per Foc Nou, que finalment no donarà suport a cap de les dues candidatures, Camps creu que "hagués estat favorable" si ho haguessin fet, però en cap cas "ens farà anar coixos que no ens doni suport". Ara bé, també recorda que el millor per al partit és "compartir estratègies perquè tots som companys i sabrem crear-les després".

Escolta l'entrevista a Alba Camps, candidata a la secretaria general de Nova Esquerra Nacional

0:00 / 0:00

Més actualitat

EDUCACIÓ

50 anys de La Bressola: "La història d'un miracle permanent"

L'escola és la història d'èxit de la immersió lingüística en català a la Catalunya Nord

18 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga

CULTURA

DOCUMENTALS

ENTREVISTES

Carles Prats: "La de Montserrat és una comunitat monàstica molt especial"

Carles Prats

Parlem amb el director de documentals Carles Prats sobre 'El temps de Montserrat', una peça que ens permet passar 24 hores amb els monjos

18 setembre 2026

Glòria Romero

Joan Trias

SOCIETAT

Núria Salán: "Si no hi hagués un mercat negre, no es robaria el coure"

La vicepresidenta de la Societat Catalana de Tecnologia destaca que la gran qualitat del coure de la xarxa viària en potencia el seu robatori

18 setembre 2026

Guillem Andrés

Mercè Raga