En directe

Sense distància

FÓRMULA ESTEL

Palou-Loverdos: "És un bon signe que es vagin complint els compromisos”

Aquesta mitjanit de dijous ETA ha informat a la BBC que "les armes i els explosius que tenia sota el seu control es troben en…

7 abril 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
Aquesta mitjanit de dijous ETA ha informat a la BBC que "les armes i els explosius que tenia sota el seu control es troben en mans de la societat civil", a l'espera de l'entrega final d’armes a les autoritats franceses, que s'escenificarà aquest dissabte a Bayona.
L’advocat i mediador internacional, Jordi Palou-Loverdos, ha valorat aquesta notícia a la primera hora de la Fórmula Estel: "És molt bon camí i és un bon signe que es vagin complint els compromisos que s’assumeixen públicament. Però alhora hi ha d'haver moviments per tot arreu", ha dit, en referència als governs francès i espanyol.
Palou-Loverdos creu que és “una bona notícia”, i ha afegit: “Està en la línia del què el Parlament basc, excepte del PP, ha exigit a ETA: un desarmament unilateral, definitiu i verificat
Dia Mundial de Reflexió sobre el Genocidi de Rwanda
Jordi Palou-Loverdos també s’ha referit al Dia Mundial de Reflexió sobre el Genocidi de Rwanda, que se celebra el 7 d’abril : "Més de 20 anys després continua existint la versió oficial: només uns botxins, els utus, i unes víctimes, els tutsis”. I s’ha lamentat de la recent reunió i les paraules del Papa Francesc amb el president de Rwanda, acusat de crims internacionals: “Anava amb aquesta versió oficial que crec que no ajuda", ha puntualitzat Palou-Loverdos.
Escolta l’anàlisis de Jordi Palou-Loverdos (minut 12)

Més actualitat

AUDIOS

Miquel Àngel Alegre, cap de projectes de la Fundació Bofill: "Són uns resultats molt dolents"

informe PISA

Alegre valora els darrers resultats de l'informe PISA i alerta que Catalunya suspèn en qualitat del sistema educatiu

5 desembre 2023

POLÍTICA

"Henry Dunant no decideix res, ni tan sols proposa solucions"

El salvadorenc Francisco Galindo Vélez ha estat escollit 'coordinador del mecanisme internacional' que actuarà com a verificador en les reunions bilaterals entre el PSOE i Junts per Catalunya.

El mediador internacional Jordi Palou-Loverdos analitza a Ràdio Estel aquesta figura i la de Henry Dunant, la fundació verificadora entre Junts i el PSOE

5 desembre 2023

Redacció

POLÍTICA

Janet Sanz: "Demanem a Collboni que hi hagi una veritable negociació sobre els pressupostos"

Janet Sanz, regidora i portaveu de Barcelona en Comú, als estudis de Ràdio Estel

La regidora i portaveu de Barcelona en Comú creu que l'alcalde "ha d'endreçar el seu govern" i que "viu de l'herència" dels Comuns.

4 desembre 2023

Redacció