En directe

Fórmula Estel

RELIGIÓ

Pare Bernat Juliol: "La visita de Lleó XIV a Montserrat l'hem d'emmarcar dins la celebració del mil·lenari"

El Pontífex participarà en el res del Rosari de les 12 h i després podrà gaudir del cant de la Salve i del Virolai

Publicat: 07/05/2026 11:42 Actualitzat: 15/07/2026 09:54 per Carme Munté, Guillem Andrés

Comparteix

Montserrat rebrà a Lleó XIV el 10 de juny durant la seva visita a casa nostra. El Pontífex participarà en el res del Rosari de les 12 h i després podrà gaudir del cant de la Salve i del Virolai per part de l'Escolania de Montserrat. L'acte es durà a terme dins la basílica, tot i que a l'exterior hi haurà espais habilitats amb pantalles. Així, el pare Bernat Juliol, majordom i sotsprior de l'Abadia de Montserrat, preveu que sigui un dia festiu i fa una crida a la participació de tota aquella gent que se sent propera a Montserrat. La seva estada a l'abadia acabarà amb un dinar privat amb la comunitat benedictina.

En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel exposa com aquesta visita s'emmarca dins la celebració del mil·lenari de Montserrat, tot i que aquest acabava el 2025. Aquesta circumstància també es va forjar davant d'un possible viatge del papa Francesc, però no es va dur a terme arran del seu estat de salut.

D'altra banda, el pare Bernat Juliol ha destacat que Lleó XIV encarna els valors de l'evangeli i la pau en aquests temps convulsos. D'aquesta manera, sosté que "aquest viatge servirà per fer palesa l'aposta de l'Església per la pau i per resoldre els problemes parlant".

Recupera l'entrevista

Entrevista al Pare Bernat Juliol

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Joan Pau Inarejos: "El romànic forma part de nosaltres"

Joan Pau Inarejos

Parlem amb el periodista i divulgador Joan Pau Inarejos sobre 'Tocats pel romànic', el seu darrer llibre sobre l'art romànic i medieval a Catalunya

6 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

SOCIETAT

Climatitzar les residències: prioritat davant els episodis extrems

L’Associació Catalana de Recursos Assistencials demanar comptar amb uns centres en què usuaris i treballadors se sentin a gust

6 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

POLÍTICA

Les claus darrere de la convocatòria d'eleccions

El politòleg Toni Rodon analitza els motius pels quals Pedro Sánchez ha deicidit convocar eleccions generals pel 29 de novembre

5 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga,