En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA CATALUNYA

Parròquies acollidores i missioneres

Més de 220 persones han participat en l'Assemblea Diocesana del bisbat de Lleida, celebrada a la Casa de l'Església - Acadèmia Mariana. Ho han fet…

28 maig 2018

Redacció

Comparteix

Més de 220 persones han participat en l'Assemblea Diocesana del bisbat de Lleida, celebrada a la Casa de l'Església - Acadèmia Mariana. Ho han fet per reflexionar sobre com fer parròquies acollidores i missioneres. El cardenal Joan Josep Omella, arquebisbe de Barcelona, hi ha participat impartint una conferència en què ha apostat "per crear parròquies més creatives per evangelitzar". Després de la ponència, els participants han reflexionat en grups sobre el futur de les parròquies.

El cardenal Omella, en la seva conferència, ha destacat que "a vegades pensem que el nostre producte no genera il·lusió". ha afegit que "si creiem que Jesús és una bona notícia per tothom ja tenim un camí per fer". En relació amb l'aposta per renovar les estructures, Omella ha deixat clar que "tot va començar sense estructures". "L'estructura és molt important però, si no canviem el cor, no farem res", ha dit.

"La parròquia està per evangelitzar, no per tancar les portes, és un trampolí per evangelitzar", ha dit. "Els nsotres pares ens van transmetre al fe perquè teníem el cor convertit". Ha destacat que "la parròquia no és una estructura caduca, des de les parròquies hem de ser creatius i evangelitzar". El cardenal Omella ha afegit que "la parròquia està entre la gent i comparteix la vida de la gent. La parròquia és el lloc onagafar forces". Tot i reconèixer que "ens falta dinamisme missioner", ha afegit que això no ens ha de paralitzar, sinó que ens ha d'entusiasmar.
El cardenal Omella ha destacat que cal "mirar el món amb ulls d'amor". "Per ajudar a canviar el món hem de tenir una mirada positiva al món", ha dit. en la mateixa línia ha explicat que "detectem un desig de la paraula de Déu". "Vivim en una societat molt fragmentada, però hi ha un desig de comunió", ha dit. El cardenal ha apostat per "posar Jesucrist al centre de totes les reformes".

Més actualitat

SOCIETAT

La Fundació Josep Carreras, salvavides del Manel davant la crisi d'habitatge

La Fundació ha ajudat al pacient a trobar una llar temporal a causa del trasllat de la seva dona i cuidadora

22 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Obeses: "Els paradigmes són per trencar-se i per confrontar-s'hi"

Obeses

Parlem amb Arnau Tordera i Jaume Coll, membres del grup Obeses, sobre 'Diàstole', el segon volum que completa 'l’Ai al Cor', el seu sisè disc

22 maig 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

ESGLÉSIA ESPANYA

ESGLÉSIA MÓN

PAPA LLEÓ

RELIGIÓ

ÚLTIMA HORA | Viatge apostòlic del papa Lleó XIV a Catalunya

Des de Ràdio Estel us oferim la informació més rellevant del viatge apostòlic de Lleó XIV a Catalunya amb entrevistes als protagonistes

22 maig 2026

Redacció