En directe

Cocodril Club

ACTUALITAT

ECONOMIA I FINANCES

INTERNACIONAL

POLÍTICA

Patricia García-Durán: "Trump està posant aranzels a les xancletes, no té sentit"

En una entrevista a Ràdio Estel, Garcia creu que els aranzels són “una estratègia de negociació” i que, en cas de ser així, “duraran poc temps”

3 abril 2025

Redacció

Comparteix

Els experts veuen un sense sentit els aranzels de Donald Trump a gairebé tots els productes que vulguin entrar als Estats Units. La investigadora de l'Observatori de Política Exterior Europea de l’Institut d'Estudis Internacionals de Barcelona (IBEI) Patricia García-Durán, ha explicat en una entrevista a El Matí de Ràdio Estel que "les interdependències de les dues economies és "enorme". "Nosaltres invertit tot, què més vol que invertim? No té sentit!", ha remarcat. García veu aquesta imposició de Trump una estratègia de negociació. "Que està posant aranzels a les xancletes! No té sentit!", ha emfatitzat.  

La també investigadora associada del CIDOB ha remarcat que "la Unió Europea és tan forta com els Estats Units en l’àmbit econòmic" i ha apuntat que "podria fer el mateix que Trump". "Podria fer la fortalesa europea", ha sentenciat. Ara bé, l’experta ha dit que la UE no és partidària d’imposar aranzels a gairebé tots els productes, tot i tenir la capacitat. "La Unió Europea no és dèbil, no cedirà", ha remarcat. García ha explicat que la UE està negociant que s’acabi la guerra comercial. Ara bé, el resultat dependrà de si Trump té la mateixa intenció de diàleg. "Si el què fa Trump és que els Estats Units sigui proteccionista, ens posarem en una altra alternativa", ha avisat.

"Els aranzels duraran poc

La professora ha reconegut que "hi ha incertesa" davant l’estratègia de Trump i en economia, la incertitud, "és un desastre". "Com pots invertir o com prendre decisions, si no saps què vol exactament que vol aquest senyor?", s’ha qüestionat Garcia.

Si la intenció de Trump és negociar, l’experta ha pronosticat que els aranzels duraran "poc" i no durant tota la legislatura com ha promès el president nord-americà. Fins i tot, dubta que "s’acabin imposant de debò. "El què vol és abaixar els aranzels dels altres i després abaixar els seus", ha valorat.  

Escolta l'entrevista a l'economista Patricia García-Durán

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

La justícia veu falta de fonament i suspèn la sanció a aerolínies pel cobrament de maletes de mà

L’advocat expert en drets dels passatgers Dan Miró recorda que es pot reclamar per pràctiques abusives, com cobraments indeguts

27 juny 2025

Redacció

SOCIETAT

Catalunya afronta una onada de calor entre dissabte i dimarts

El meteoròleg Jordi Miralles ens avisa de la pujada de temperatures dels propers dies

27 juny 2025

Redacció

ENTREVISTES

SOCIETAT

SOLIDARITAT

Laia Pineda (Pallapupas): “La cura emocional és molt important”

Pallapupas

Parlem amb Laia Pineda, clown i formadora de l’equip artístic de Pallapupes, sobre els seus 25 anys de trajectòria

27 juny 2025

Redacció