En directe

La Missa de cada dia

PROGRAMES

"Per als hondurenys, anar en massa protegeix dels grups violents"

Quim Sabater, president de l’Observatori del Tercer Sector i expert en polítiques socials, i Tica Font, membre de la Junta del Centre Delàs d’Estudis per la…

31 octubre 2018

@IgnasiMiranda

Comparteix
Quim Sabater, president de l’Observatori del Tercer Sector i expert en polítiques socials, i Tica Font, membre de la Junta del Centre Delàs d’Estudis per la Pau i exdirectora de l’Institut Català Internacional per la Pau, han analitzat aquest dimecres, des del programa El Mirador de l'actualitat, l’èxode massiu de migrants que fugen de països centreamericans, sobretot Hondures i El Salvador, i que busquen un futur millor als Estats Units passant per Mèxic. Font ha destacat que "la majoria d'immigrants fan la marxa en petit grup i solitari, perquè són carn de canó de les màfies del crim organitzat i dels grups que els ajuden a creuar la frontera, i el fet d'anar en massa és una forma de protecció davant dels grups violents"
Com a segon aspecte d'aquest èxode, Tica Font ha apuntat també que "el fet que hi hagi milions de persones fent-ho té un impacte mediàtic fort". En aquesta línia, ha afegit que "els Estats Units trasllada a Mèxic i a Guatemala, pagant-los, la responsabilitat perquè els immigrants no arribin al seu país, i es queixa demanant-los mà dura perquè suposadament no compleixen". Quim Sabater, per la seva banda, ha comentat que "els Estats Units està en creixement positiu a nivell econòmic, però paradoxalment el mercat laboral irregular està incorporant aquests immigrants, encara que oficialment no els volen, cosa que és una doble moral". Igualment ha comentat que, "davant la desesperació, quan tot està perdut, no importa ni tan sols perdre la vida".

Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimecres 31 d'octubre.

A Hondures, segons l’Institut d’Estadística, un 64,3 per cent dels habitants són pobres i un 59 per cent no tenien feina l’any 2017. Des dels Estats Units, el president Donald Trump ha anunciat la reducció de l’ajuda financera a Hondures, Guatemala i El Salvador per no haver impedit l’avenç dels migrants. A més, la Casa Blanca ha dit que enviarà soldats a la frontera, mentre es menyspreen les persones que formen part d’aquestes caravanes, fet que provoca que molts ja tornin al seu país. Des d’Hondures, el seu president, Juan Orlando Hernández Alvarado, ha afirmat que els promotors de la mobilització de migrants formen part de grups radicals del seu país, i ha avisat que hi actuarà judicialment.

Més actualitat

SOCIETAT

Pobresa i calor: la doble vulnerabilitat que afecta als barris més pobres de l'àrea metropolitana de Barcelona

Un estudi de la UAB detecta que els barris desafavorits registren fins a 1 ºC més de temperatura que la resta

26 juny 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

SOCIETAT

Ousman Umar i Dani Sancho: "La solució a la migració és crear prosperitat a l'origen"

Ousman Umar i Dani Sancho

Parlem amb Ousman Umar i Dani Sancho sobre la pel·lícula 'Viatge al país dels blancs', on Umar explica el seu viatge des de Ghana a Barcelona

26 juny 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Fra Juan Duque: "L'esperança radica en la cooperació del propi ciutadà veneçolà"

La màxima prioritat en aquests moments és el rescat de persones que han quedat entre les runes, amb una desena de milers de desapareguts

26 juny 2026

Redacció