En directe

El Matí a Ràdio Estel

PROGRAMES

"Per reduir els accidents de trànsit, la clau és l'educació"

Josep Lluís Fernández, capellà dels Bombers i de la Guàrdia Urbana de Barcelona, Carme Torralva, enginyera industrial, i Òscar Oliver, director del Centre per a…

4 gener 2019

@IgnasiMiranda

Comparteix
Josep Lluís Fernández, capellà dels Bombers i de la Guàrdia Urbana de Barcelona, Carme Torralva, enginyera industrial, i Òscar Oliver, director del Centre per a l'Estudi del Transport a la Mediterrània Occidental (CETMO) i exdirector d’Aeroports de Catalunya, han analitzat aquest divendres, des del programa 'El Mirador de l'actualitat', els últims canvis en el reglament de circulació, després d’un 2018 negre a les carreteres espanyoles,  amb 1.180 morts en total. Tots tres han coincidit en la idea que, "en la reducció dels accidents de trànsit, la clau és l'educació". Fernández ha dit que "un dels punts sobre el qual s'ha de reflexionar és la manca de consciència del risc, i això no és només un tema de vehicles i carretera, sinó també a casa i a tot arreu". Ha explicat que, com a capellà dels Bombers, "sovint hi manca la lògica de pensar, per exemple, que si es posa una espelma de pessebre al costat de la cortina i passa el gat, s'encendrà la cortina".
Òscar Oliver ha comentat que "hi ha una contradicció entre allò que es veu sovint en la publicitat, anunciant cotxes cada dia més potents que, a més, simbolitzen l'èxit, i la crida a la prudència, a tenir un respecte pels altres i a pensar que no conduïm sols, sinó amb persones que hi ha al voltant". Carme Torralva ha destacat que, "de cara al futur, canviarà molt la forma de conduir vehicles i de circular, perquè hi haurà més lloguer, renting o altres instruments". D'altra banda, ha destacat "la importància de l'estat de les vies, especialment les cruïlles de les carreteres, on la capacitat de reacció dels conductors no sempre és la mateixa".
Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest divendres 4 de gener.
Entre els aspectes comentats en el col·loqui, destaquen la reducció de la velocitat màxima de 100 a 90 quilòmetres per hora en les vies d’un sol carril per sentit, com també altres mesures restrictives o sancionadores, i la necessitat de reduir els accidents en un moment també de grans replantejaments per a la mobilitat dels vehicles privats, sobretot a causa de la contaminació a les grans ciutats.

Més actualitat

POLÍTICA

La dimissió de Mazón: "No ha volgut reconèixer que era un incompetent per gestionar el problema"

El catedràtic de Sociologia de la Universitat de València, Antonio Ariño, reprova la falta de "tasca humana" de Mazón

4 novembre 2025

CULTURA

ENTREVISTES

Maria Sellas: "Mishima m'ha acompanyat molt en el procés d'escriptura"

L'escriptora explica la inspiració de la música en la publicació de la seva última novel·la 'Tot torna a començar'

3 novembre 2025

Redacció

POLÍTICA

Les conseqüències judicials de la dimissió de Carlos Mazón

La magistrada jubilada, Maria Josep Feliu, exposa que la competència continuarà sent del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana

3 novembre 2025

Redacció