En directe

Trotamundos

ACTUALITAT

Pere Macias, coordinador del pla de Rodalies, calcula que l'any que ve s'executarà un alt percentatge dels diners pressupostats

Entrevistat a 'El Matí a Ràdio Estel', Macias assegura que el 2025 l'estació de La Sagrera serà una realitat.

18 octubre 2021

Redacció

Comparteix

L'any que ve podria ser un any d'obres importants a la xarxa de Rodalies de Catalunya. El coordinador del pla de Rodalies, Pere Macias, creu que dels 680 milions que ha pressupostat l'estat per a la xarxa catalana se n'executarà "un percentatge molt elevat". Així ho ha dit en una entrevista aquest dilluns al programa 'El Matí a Ràdio Estel'.

Segons Macias és una "bona notícia" el bon ritme de licitació d'obres que està duent a terme l'estat en matèria d'infraestructures i això "fa pensar que l'any que ve es pugui cobrir bona part del que s'ha previst", ha dit.

Pel que fa a l'estació de La Sagrera, la gran infraestructura que es preveu que solucioni gran part dels problemes de col·lapse que ara mateix pateix el servei, "la previsió és que estigui acabada l'any 2025", ha dit Macias. En aquest sentit ha dit que s'estan fent tots els deures que cal fer per tenir-la en funcionament.

Sobre les obres que estan en marxa, Pere Macias diu que van a bon ritme i que l'any que ve en començaran d'importants, sobretot a les línies R3 i R4, com la doble via entre Parets del Vallès i la Garriga o el Túnel de Martorell.

Durant l'entrevista amb Ràdio Estel, Macias ha parlat sobre el traspàs de Rodalies i ha fet una crida perquè Espanya agafi el model francès, amb vies de titularitat estatal i gestió descentralitzada a càrrec de les autonomies.

Més actualitat

MEDICINA

"Els nostres ulls no estan preparats pel canvi digital que ha fet la societat"

El 62% dels adolescents reconeix veure-hi malament

6 de cada 10 joves catalans afirmen no veure-hi bé i l'Associació Visión y Vida alerta: està avançant l'edat d'aparició de vista cansada

1 desembre 2023

Redacció

ABUSOS SEXUALS

"Podria ser que estiguéssim només en la pell del fenomen i que aflorin més casos"

assetjament sexual a les universitats

El conseller d’Universitats, Joaquim Nadal, no descarta que es facin públics més casos d'abús als centres universitaris

30 novembre 2023

Redacció

Sense categoria

Greenpeace: "Els Acords de París no s'estan complint"

COP28 | Getty Images

L'ONG participa en la cimera pel clima COP28 que comença avui a Dubai. Segons la seva portaveu, María Botella, té dipositades "més expectatives que esperances"

30 novembre 2023

Redacció