En directe

El Matí a Ràdio Estel

ACTUALITAT

Pere Macias, coordinador del pla de Rodalies, calcula que l'any que ve s'executarà un alt percentatge dels diners pressupostats

Entrevistat a 'El Matí a Ràdio Estel', Macias assegura que el 2025 l'estació de La Sagrera serà una realitat.

18 octubre 2021

Redacció

Comparteix

L'any que ve podria ser un any d'obres importants a la xarxa de Rodalies de Catalunya. El coordinador del pla de Rodalies, Pere Macias, creu que dels 680 milions que ha pressupostat l'estat per a la xarxa catalana se n'executarà "un percentatge molt elevat". Així ho ha dit en una entrevista aquest dilluns al programa 'El Matí a Ràdio Estel'.

Segons Macias és una "bona notícia" el bon ritme de licitació d'obres que està duent a terme l'estat en matèria d'infraestructures i això "fa pensar que l'any que ve es pugui cobrir bona part del que s'ha previst", ha dit.

Pel que fa a l'estació de La Sagrera, la gran infraestructura que es preveu que solucioni gran part dels problemes de col·lapse que ara mateix pateix el servei, "la previsió és que estigui acabada l'any 2025", ha dit Macias. En aquest sentit ha dit que s'estan fent tots els deures que cal fer per tenir-la en funcionament.

Sobre les obres que estan en marxa, Pere Macias diu que van a bon ritme i que l'any que ve en començaran d'importants, sobretot a les línies R3 i R4, com la doble via entre Parets del Vallès i la Garriga o el Túnel de Martorell.

Durant l'entrevista amb Ràdio Estel, Macias ha parlat sobre el traspàs de Rodalies i ha fet una crida perquè Espanya agafi el model francès, amb vies de titularitat estatal i gestió descentralitzada a càrrec de les autonomies.

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Ernesto Collado: "El sentit de l'olfacte és enormement democràtic"

Ernesto Collado

L'artista ha fet un gir a la seva vida i ha deixat la interpretació per dedicar-se al perfum

9 juliol 2025

Redacció

MEDI AMBIENT

"Estem patint l'herència de dècades d’abandonament rural"

Prevenció d'incendis

Guillem Canaleta, tècnic d’incendis forestals de l’àrea de Paisatges i Societats Resilients de la Fundació Pau Costa, analitza la situació actual d'incendis forestals i proposa solucions

9 juliol 2025

Redacció

ESPORTS

L'Europa segueix treballant per poder jugar tota la temporada al Nou Sardenya

Europa

El club de Gràcia ha engegat una campanya de micromecenatge després dels ascensos de l'equip masculí i femení a 1a RFEF

9 juliol 2025

Redacció