En directe

Completes

VAGUES

Pere Roqué (Asaja Lleida): "Les imatges de París es podrien repetir a Catalunya" 

Pere Roqué, president d’Asaja Lleida, adverteix que les imatges de París de pagesos bloquejant accessos “es podrien repetir a Catalunya”

Publicat: 30/01/2024 11:49 Actualitzat: 18/01/2026 22:07 per Redacció

Comparteix

El president d’Asaja Lleida, Pere Roqué, adverteix que “les imatges de París” d’aquests últims dies, en què els pagesos bloquejaven els accessos a la capital francesa, “es podrien repetir a Catalunya”. En una entrevista al programa 'La Caravana' de Ràdio Estel, ha informat que aquest vespre es farà una reunió a Fondarella, al Pla de l’Urgell, per decidir “quan i com s’ha de sortir” a mobilitzar-se. D'aquesta manera, el sector se sumaria a altres protestes europees com les de França, Alemanya, Romania o Polònia. 

Roqué ha explicat que el problema rau en la burocràcia i en l’augment de costos productius. “Per a produir un quilo d’aliments, necessitem entre 30 i 35 documents per a justificar-ho". Per això, tota la pagesia europea està unida per una qüestió que els afecta a tots. “O es redueix la burocràcia o deixarem de produir aliments”, sentencia. En aquest sentit, Roqué demana implicació a les administracions per revertir la seva situació. “Quan es tanca una multinacional de vehicles, tothom es mobilitza, però al sector agroalimentari tothom ha d’estar al seu costat perquè les llars tinguin aliments fets aquí. Ja comença a passar que venen aliments de tercers països”, alerta. 

“O es redueix la burocràcia o deixarem de produir aliments”

Pel que fa als costos, Pere Roqué creu que “ara el benestar l’està pagant el sector productiu. Avui en dia, els costos de tenir una empresa són més grans que els ingressos. Tothom vol tenir una fruita a casa seva, però, en canvi, des de diferents estaments se’ns està posant molt difícil”. El president alerta que “el nerviosisme latent dins del sector alimentari és important” i posa l’exemple d’un company que aquests dies anunciava que deixava de produir fruita perquè no li surten els números. “És difícil assumir els costos. Un país que l’única base que té és l’increment dels costos és un país pobre”, ha sentenciat. 

“El nerviosisme latent dins del sector alimentari és important”

Pere Roqué (Asaja Lleida): “Les imatges de París es podrien repetir a Catalunya” 

0:00 / 0:00

Més actualitat

INTERNACIONAL

POLÍTICA

Martin Baron: «Trump ha rebut un càstig per tot el que representa» 

L'exdirector de 'The Washington Post' ha parlat a 'La nit és nostra' d'Eduard Buil, i considera que els resultats electorals dels 'mid-terms' reflecteixen el rebuig dels nord-americans a les polítiques del president i a la seva manera de governar

5 novembre 2026

Redacció, 

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Luis Campo Vidal: "Està canviant l'arquitectura de l'accés a la cultura"

Luis Campo Vidal

Parlem amb l'escriptor i documentalista Luis Campo Vidal sobre la seva última novel·la 'La esposa perfecta' publicada per RBA

5 novembre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

VIOLÈNCIA MASCLISTA

Patricia Melgar: “Volem desterrar el masclisme de les nostres vides” 

La investigadora ha parlat al programa 'La nit és nostra' sobre la cultura de la violació, les noves formes de violència masclista i la necessitat de conscienciar els joves

4 novembre 2026

Redacció,