En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

SOCIETAT

Pimec avisa que un acord per apujar el Salari Mínim Interprofessional sense la CEOE és una "molt mala notícia"

La vicepresidenta de la patronal, Emma Gumbert, demana el retorn del sistema de control habitual de baixes laborals per evitar el frau, tot i que desconeix si se n'han donat casos

9 febrer 2022

Redacció

Comparteix

La vicepresidenta de PIMEC, Emma Gumbert, veu factible que el Govern Espanyol i els sindicats arribin a un acord per apujar el Salari Mínim Interprofessional (SMI) sense el suport de la patronal CEOE aquest dimecres.

En una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel', Gumbert ha considerat una "molt mala notícia que es tiri endavant un acord sense el consens de totes les parts de la taula" i ha defensat que "s'ha de buscar el diàleg social i escoltar a tots, perquè la posició de l'empresariat no és fútil ni capritxosa". Arribar a un acord sense el suport de la patronal dificultarà els futurs consensos en altres àmbits", ha sentenciat.

"Arribar a un acord sense el suport de la patronal dificultarà els futurs consensos en altres àmbits"

La vicepresidenta de Pimec considera que "la pujada del Salari Mínim sembla precipitada perquè significa un canvi estructural i estem en un moment de molts canvis que no sabem on acabaran". "Fer-ho ara, a principis d'any, realment pot generar una situació d'incertesa o de desequilibri i no és el moment. A més de l'impacte de la reforma laboral, que encara queda per veure", ha alertat Gumbert.

"La pujada del Salari Mínim Interprofessional sembla precipitada"

Gumbert ha criticat que les mesures sempre recaiguin a les empreses i ha demanat alternatives. "Ja tenim els 40-50 euros de l'SMI, ja tenim la pujada d'interès en el finançament, ja tenim la pujada dels subministraments, i tot sempre cau en el mateix cantó de la balança. Haurem de fer alguna mena de compensació, perquè si no, no podrem tenir llocs de treball de qualitat", ha sentenciat.

Aquesta darrera onada de la Covid-19 i l'augment de contagis ha provocat que hi hagués una allau de baixes laborals a les empreses. En aquest sentit, Pimec demana el retorn "al sistema de control habitual i correcte d'aquestes situacions i de seguiment perquè no hi hagi frau", ara que les dades de la pandèmia ho permeten. Gumbert, però, ha manifestat als micròfons de Ràdioi Estel que des de la patronal desconeixen l'existència de frau de treballadors que hagin usat aquest mecanisme per no assistir a la feina sense estar infectats.

Entrevista a Emma Gumbert, vicepresidenta de Pimec

0:00 / 0:00

Més actualitat

RÀDIO ESTEL

Mercè Raga, directora d''El Matí a Ràdio Estel', copresentarà la vetlla a l'Estadi Lluís Companys

Raga copresentarà l'acte juntament amb el col·laborador Xavier Pérez Esquerdo entre les 18 i les 20 h

29 maig 2026

Redacció

ESGLÉSIA

PAPA LLEÓ

VATICÀ

Juan Vicente Boo: "Lleó XIV reflexiona molt abans de decidir"

El vaticanista i autor del llibre ‘León XIV: el Papa de la nueva era’ en destaca la seva profunda capacitat d'anàlisi

29 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

David Selvas i Vanessa Segura: "El recorregut del teatre català continua sent petit"

La hilaritat de 'Perfectes desconeguts' arriba al teatre, amb riures sonors quan cal i silencis incòmodes quan ens hi veiem reflectits

29 maig 2026

Redacció