En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

Pluja de crítiques per la burla al cristianisme en la cerimònia d’obertura dels Jocs

L’endemà mateix de la cerimònia d’obertura dels Jocs de París, la Conferència Episcopal Francesa ha emès un comunicat en què deplora profundament “la burla i l’escarni” envers el cristianisme viscuda en una paròdia de l’Últim Sopar.

28 juliol 2024

Comparteix

La Conferència Episcopal Francesa ha fet públic un comunicat en què deplora els fets.

L’endemà mateix de la cerimònia d’obertura dels Jocs de París, la Conferència Episcopal Francesa ha emès un comunicat en què deplora profundament “la burla i l’escarni” envers el cristianisme viscuda en una paròdia de l’Últim Sopar.

Foto: Guillermo Simón

En un comunicat fet públic a través de la xarxa X, els bisbes francesos han volgut tenir presents “els cristians de tots els continents que s’han vist ferits per l’excés i la provocació de determinades escenes. Esperem que comprenguin que la celebració olímpica va molt més enllà dels prejudicis ideològics d’alguns artistes”.

Amb tot, segons han volgut destacar els bisbes, la cerimònia “ha ofert arreu del món moments meravellosos de bellesa i alegria, rics en emoció i universalment aclamats”. I han recordat l’èxit que va tenir la missa d’obertura de la treva olímpica, que va comptar fa una setmana amb la participació de nombroses personalitats religioses, polítiques i esportives”.

Comunicat dels bisbes francesos publicat a la xarxa social X

El bisbe nord-americà Robert Barron també ha etiquetat com a “burla grossa” l’escena viscuda en la cerimònia d’obertura dels Jocs. En un vídeo d’aproximadament dos minuts publicat a X ha manifestat la seva indignació.

Més actualitat

SOCIETAT

Un món de pantalles: "Hem de protegir els nostres fills"

La pediatra especialista María Angustias Salmerón destaca que cal observar què deixem de fer quan no estem amb pantalles

13 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

Pep Morella: "La història d’aquest país no es pot escriure sense la dels ateneus"

Pep Morella

Parlem amb Pep Morella, president de la Federació d’Ateneus de Catalunya, sobre els 40 anys de feina per enfortir el teixit cultural del país

13 novembre 2025

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Héctor Tejedo: "El jazz és el gènere que representa la improvisació"

Parlem amb Héctor Tejedo sobre el seu disc 'The Single Petal of a Rose', on ret homenatge a l’univers de Duke Ellington

12 novembre 2025

Redacció